מחסום בית לחם, הצד הישראלי - יום השישי הרביעי של רמדאן
מחסום בית לחם, הצד הישראלי – יום שישי הרביעי של רמדאן
9:15 – 10:45
השבוע חגיגת רמדאן אמתית, לעומת מה שהיה לפני שבוע. הפעם צפיפות, המון בני אדם צועדים מהמחסום לעבר האוטובוסים שמתמלאים במהירות ויוצאים לדרך. הרבה נשים והרבה ילדים, גם זה בניגוד לשבוע שעבר.
כמה חיילות צעירות תפסו את מקומם של הסדרנים, מכוונים לאוטובוסים, מאיצים במשפחות, באבות ובאימהות הנושאים ילדים קטנים.
האווירה רגועה, אין צעקות, אין דחיפות.
הסתובבתי בכל השטח בלי הפרעה, גם זה בניגוד לשבוע שעבר. אז דרשו חיילים או מג”בניקים פעם אחר פעם שנזוז מפה, נלך משם ושאסור ואסור. היום אף אחד לא העיר לי דבר.
בחזרה לצד הישראלי, דרך המחסום, נשאלתי על ידי קצין:
– נו, אז מה המצב היום לדעתך?
– חוץ מהמחסום והנשק, הכול טוב…
– יופי, תגידי את זה לאח שלי. הוא בטוח שאנחנו עושים דברים איומים לפלסטינים._._,_._,_
עברתי דרך המחסום לצד של בית לחם ופגשתי את חנה ואת פיצי.

