ישראל ביתנו: לחקור ישראלים שאוספים מידע על חיילי צה"ל | Machsomwatch
אורנית, מהצד הזה של הגדר

ישראל ביתנו: לחקור ישראלים שאוספים מידע על חיילי צה"ל

ישראל ביתנו: לחקור ישראלים שאוספים מידע על חיילי צה"ל

Monday, 3 January, 2011
source: 
nrg מעריב
author: 
אריק בנדר

 

יוזמה חדשה של סיעת ישראל ביתנו מבקשת להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן את פעילותם של ארגונים ישראלים המעורבים באיסוף מידע על חיילים ותתחקה אחר מקורותיהם התקציביים. על הכוונת: בצלם, מחסום Watch ושוברים שתיקה. מגישת ההצעה, ח"כ קירשנבאום: "הארגונים הללו פוגעים בלגיטימציה של ישראל"

  מפלגת ישראל ביתנו יוצאת לקמפיין חדש נגד השמאל. על הכוונת: ארגונים ישראלים האוספים מידע על חיילי צה"ל, בניסיון לחשוף ליקויים בהתנהלותם ועדויות בנוגע למעורבותם בפשעי מלחמה. על פי התוכנית, שאותה מובילה ח"כ פאינה קירשנבאום, הסיעה תפעל באופן נמרץ להקמתה של ועדת חקירה פרלמנטרית שתבדוק את פעילותם של הארגונים ותתחקה אחר מקורותיהם התקציביים.

- בשמאל הגיבו ליוזמה: מוכנים להיחקר, לא מסתירים כלום

ח

ח"כ קירשנבאום, יוזמת ההצעה. "נפעל להקמת הוועדה בכל הכוח". צילום ארכיון: פלאש 90

בין הארגונים העשויים לעמוד לחקירה במסגרת היוזמה: שוברים שתיקה, בצלם, מחסום Watch, ופעילי השמאל שעל פי החשד הדליפו פרטים אישיים של קצינים וחיילים בצה"ל לצורך פרסומם באינטרנט.

לדברי ח"כ קירשנבאום, הארגונים שיעמדו במרכז החקירה פוגעים באופן ממשי באופן שבו נתפסת מדינת ישראל בעולם. "פעילות הארגונים הישראליים הינה בגדר פגיעה חמורה בלגיטימציה של ישראל בעולם", אמרה הערב (ב'). "נפעל להקמת הוועדה בכל הכוח", הוסיפה. על פי ההצעה שהגישה, ח"כ קירשנבאום תעמוד בראש הוועדה אם תחליט הכנסת לאמצה.

 

"שיתוף הפעולה חייב להיחקר ולהיפסק"

 

ההצעה להקים ועדת חקירה הוגשה היום לאישור הכנסת, ותעלה לדיון מחרתיים, ביום רביעי. בדברי ההסבר המצורפים להצעה נטען כי מזה עשור פועלת קואליציית ארגונים בינלאומית, המסתייעת בארגונים ישראל, במטרה לפגוע בלגיטימיות של פעילות חיילי צה"ל.

בישראל ביתנו טוענים כי הארגונים הללו מנצלים את "שיח זכויות האדם", מעודדים את צעירי ישראל "להשתמט" משירות צבאי ופועלים למיתוגם של חיילי צה"ל ומפקדיו כפושעי מלחמה – קמפיין שבמסגרתו כבר הועמדו 

לדין כמה קצינים בכירים בצבא הישראלי במדינות שונות בעולם.

"שיתוף הפעולה של ארגונים בינלאומיים וארגונים ישראליים לפגיעה בצה"ל, בחייליו ובמפקדיו חייב להיחקר ולהיפסק", הוסיפה ח"כ קירשנבאום. "פעילות ארגונים אלו, הממומנים ברובם על ידי גופים אנטי ציוניים בינלאומיים ואף מדינות זרות, מהווה חלק נכבד ומטריד של מסע דה הלגיטימציה של מדינת ישראל בעולם. נפעל בכל הכוח על מנת להגיע לחקר האמת ולהביא להפסקת פעילות מזיקה זו".

רוב חברי הליכוד הביעו תמיכה בהצעה הצעתה של סיעת ישראל ביתנו זוכה לתמיכה מקרב סיעות הימין בכנסת, ובהן רוב חברי סיעת הליכוד, מלבד השר מיכאל איתן, שאמר כי יש לעסוק בנושא בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ולא באמצעות ועדת חקירה פרלמנטרית.

ח"כ נחמן שי (קדימה) אמר בתגובה להצעה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית: "ישראל ביתנו יורה לעצמה ברגל. יוזמות אלה מעודדות דה לגיטימציה נגד ישראל ומעלות עלינו את חמתה של דעת הקהל הבין-לאומית".

ועדת חקירה פרלמנטרית מתמנית על ידי מליאת הכנסת כדי לעסוק בנושאים שנבחרי הציבור רואים בהם חשיבות לאומית מיוחדת. ההצבעה נעשית בתם הצעה לסדר המוגשת בנושא. לאחר שהמליאה הצביעה בעד הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית עובר הדיון לוועדת הכנסת. זו מחליטה על הרכב ועדת הכנסת ועל סמכויותיה, ואחר כך חוזרת שוב למליאה כדי לקבל את אישורה.
לוועדת חקירה פרלמנטרית אין סמכות לזמן עדים ולגבות עדויות תחת אזהרה, וגם אין לה סמכויות ענישה. החלטותיה נשארות לרוב על הנייר, ונחשבות החלטות הצהרתיות. למעשה, לוועדת חקירה פרלמנטרית ישנן אותן סמכויות כפי שיש לוועדה רגילה בכנסת.