מחסום חבלה - שגרת כבוש מדכאת

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
נינה ס' והרצליה א'
Nov-25-2020
|
Afternoon
המשתלות החדשות
מחכים לבדיקה

שעות הפתיחה: 14:00-13:30

שגרת כבוש מדכאת, כולם יודעים מה התפקידים שלהם, נשלט ושולט, ומבצעים אותם.

התחלנו במשתלה של ע'. על כוסות קפה ותה הוא התלונן על הרשויות המשקרות, על כך שאין כבוד בעבודתו שכן הוא יכול למכור רק ליהודים ותושבי השטחים אינם יכולים להיכנס לשטח ולקנות אצלו, וסיפר שאחוז גבוה מהצמחים החד שנתיים במשתלה באים ממגדלים ישראלים.

ע' סיפר גם כי לפני מספר ימים, כשהוחלט על חידוש התיאום הביטחוני בין הרשות לישראל, הצבא שלח חיילים וסגר הפרצות בגדרות (אלא שראינו במחסום מאוחר יותר, פרצות, שוב פתוחות). אתמול סגרו את המעבר באייל – קלקיליה (שזה המעבר הראשי לעוברים מפלסטין לישראל באזור זה), הוא לא ידע מדוע. כמו כן ציין כי לעיתים מאשרים מעבר רק לבעלי היתרים מסוימים, כגון היתרי עבודה ולא לבעלי היתרים אחרים (אפשר לברר מדוע?).

הגענו לשער ב-13:20, ופגשנו ממתינה בסככה ורכב אחד. הממתינה אמרה שהחיילים אמורים לפתוח אותו ב-13:30 וכך גם אנחנו ידענו – (בעבר הלא רחוק השער היה פתוח לשעה אך המינהל החליטו שזה מיותר, מספיק חצי שעה) לדבריה יום קודם לכן נפתח השער בשעה 14:00. ביציאה מחבלה אנו רואות טור ארוך של מכוניות ממתינות.

לצד הסככה הוקמה משתלה חדשה מגודרת. המשתלה משתמשת בסככה כגדר, כולל החלונות הקבועים בסככה שגידרו גם אותם. המשתלה עדיין לא פעילה אך היא מאורגנת כבר וחלק גדול מהשולחנות בה מלאים בשתילים.  עכשו הכביש מהשער לכביש הראשי ממש מגודר כל הדרך משני צידיו. אין יותר שטח פתוח שהיה בעבר הלא רחוק.

13:33  שתי מכוניות משטרה שמיועדות להוביל עצירים מגיעות. השוטר פותח במפתח משלו את השער, המכוניות עוברות והוא נועל את השער.

13:40  החיילים הגיעו ולאחר מאבק קצר עם מנעולי אחד השערים הם נפתחים ואנשים עוברים לחבלה; אנשי המשתלות עוברים חופשי.

13:50  מכוניות המשטרה יוצאות. מכונית שנבדקה ביסודיות הושארה ליד הסככה בצד המשתלות והנהג הצטרף לרכב אחר של משתלה. לאחר מכן הגיע אדם מכוון המשתלות שלקח אותה בחזרה לפלסטין. המכוניות שיוצאות מחבלה נבדקות.

13:58  החיילים סוגרים את השער לצד חבלה. רכב הגיע באותה דקה לאחר שהשער נסגר והם פותחים לו ומאפשרים לו לעבור וגם לשני הולכי רגל לשני הכיוונים שהגיעו ממש ב 14.00. וזהו, השער נסגר.