חמרה, תיאסיר, יום ד’ 26.5.10, אחה”צ
1315 מחסום תיאסיר
חום נורא. שני חיילים במחסום המכוניות וחייל אחד במחסום הולכי הרגל.
מכוניות מעטות וטרקטור עוברים במחסום ללא עיכוב.
מכוניות צבאיות מגיעות לבסיס ויוצאות ממנו. בדרכנו לכאן ראינו מאהלים צבאיים בשני צידי הכביש המוליך לתיאסיר. שליטה מוחלטת על השטח.
מכוניות המגיעות מכיוון תיאסיר וטובס מעוכבות לבדיקת תא המטען והחיילים מסובבים את המכונית מכל צדדיה.
1430 מחסום חמרה
מכוניות משני הצדדים עוברות במהירות. מתוך המחסום יוצאים גברים שחוגרים את חגורותיהם תוך כדי הליכה. שתי מתנחלות עוברות במכונית ועוצרות כדי לצלם אותנו.
1445 חילופי משמרות. המחסום נעצר למשך דקות. בינתיים ממתינים כולם: ילדים, נשים וגברים בחום הנורא.
1455 המחסום חוזר לתפקד והחיילים מעבירים משני הכיוונים בו זמנית. אין עכובים כלל והמראה עצוב.האורחת שגרה בקנדה חוזרת כל הזמן על כך שהיא עצובה ומרגישה רע.
1515 עזבנו.
מחסום תיאסיר
צפה בכל הדיווחים למקום זה-
ממוקם על על כביש 5799 - אחד ממחסומי הבקעה ששולטים על המעבר בין צפון הגדה לבקעת הירדן. זמן רב עמד ריק ריק ופתוח ולצידו רק שלט המזהיר מפני כניסה לשטח A. היה צמוד למחנה צבאי ישן – עכשיו הכול מוזנח. כמה כסף השקיעו כאן, וכמה שטיפת מח לחיילי נצח יהודה וכפיר. כיום קשה מאוד לעבור שם. עיכובים רבים. פעמים רבות לא נותנים למורים מטובאס לעבור לבקעה לכפרים כמו עין אל בידא שבהם בתי ספר מקומיים ועקב כך לא מתקיימים לימודים. יש ימים נוספים בהם המחסום נסגר. באופן כללי מחכים שם כשעתיים עד 4 שעות כדי לצאת לכוון הבקעה וגם כדי לחזור. הרבה פעמים הם נאלצים להשתמש במחסום חמרה שגם הוא מוביל אל טובאס והגדה אבל גם בו יש תור ענק וזמן רב לחכות. בעקבות פיגוע קטלני בחיילי הבסיס הסמוך בפברואר 2025 נסגר המחסום לחלוטין בינתיים. (מעודכן למרץ 2025)
-