פעילות עם נשים בחארס, ברוקין, חארס, כפר א-דיכ, יום ג’ 18.12.12, בוקר
9:00 יציאה ברכב של נאדים מתחנת הרכבת ראש בעין.
9:30 הגעה לחארס.
מרבית התלמידות של שיעור האנגלית כבר נמצאות במועדון. אחרות מצטרפות באיחור קל. השיעור בן השעתיים כולל סיום כתבה על פרס נובל, תרגילי דקדוק והכתבה. ההשתתפות ערה מאד. כצפוי, כל המשתתפות הכינו שיעורי בית. ניכרת השקעה של זמן ומאמץ מצידן.
סיור: הפעם הסיור כולל את ברוקין וכפר א-דיק. בברוקין שקט.
שביתת המורות נמשכת. מסתבר שיש חלוקה איזורית של בתי הספר. ברוקין נמצא באיזור שבו המורים לא קבלו את משכורותיהם. בחארס, הכפר שייך לאיזור אחר והלימודים שם מתנהלים כסידרם. מתברר גם, שמורים ומורות שובתים בנפרד. היום היה יום השביתה של המורות.
בכביש המוביל לכפר א-דיק תופעה לא מוכרת: שוטרי הרשות הפלשתינית עוצרים כלי רכב ומבררים פרטים. כנראה מדיניות חדשה של הפגנת נוכחות. נאדים מתבקש לעצור, מדווח שהגיע מטירה, ומקבל רשות להמשיך תוך החלפת ברכות.
10:00 כפר א-דיק.
חנאן, מנהלת המועדון מאשרת את הידיעה על לקיחת ארבעה צעירים בלילה מבתיהם לפני עשרה ימים, ללא הסבר וללא מסירת פרטים לאן מעבירים אותם. היא מוסיפה כי הארבעה נלקחו יחפים, ללא נעליים ועד עתה לא נוצר קשר אתם.
פעילות נוספת של הצבא בתוך הכפר – סגירת רחובות. חיילים ניצבים בראשית רחוב ובסופו ומפנים את התושבים לדרכים חלופיות. עוד תרגיל שליטה שנועד למרר את חיי התושבים.
בשיחה מבהירה חנאן שיש לה עניין בחידוש הפעילות לנשים.
הן מעוניינות בלימודי עברית, יוגה (או כלהתעמלות אחרת) ועבודות יד.
11:30 חזרה לחארס. השיעור מסתיים. לנשים חשובלוודא שאכן ניפגש גם בשבוע הבא.
12:00 חזרה לראש העין.
בורקין
צפה בכל הדיווחים למקום זה-
ברוקין כפר בן כ-4,000 תושבים במחוז סלפית. 600 דונם מאדמות הכפר הופקעו ב-1984 לשם הקמת אזור תעשיה ברקן. מתקן טיהור שפכים קטן האזור זה גולש באופן קבוע. השפכים זורמים לברוכין ומזהמים את רחובות הכפר. ב-1999 הוקמה ההתנחלות ברוכין. מכשול ההפרדה והתנכלויות מתנחלים מרחיקים את תושבי הכפר מ-30% מאדמותיהם (כ-4,000 דונם).. כמחצית מאדמות הכפר הן בשטח C, שישראל מונעת בנייה עליהם.
Karin Lindner18/12/2012ברוקין: שברו חלונות אפילו בקומות הגבוהות
-
חארס
צפה בכל הדיווחים למקום זה-
בכפר חיים 4,500 איש ויש להם 5,000 דונם. הכניסה לכפר נחסמת ונפתחת בצורה שרירותית, מבלי להודיע לתושבים.
בכפר קיים מחסום עונתי שחוסם את הדרך לאדמות הכפר. המחסום נפתח פעם בשנה.
2,500-3,000 דונם נגזלו מהכפר כדי להקים את ההתנחלויות רבבה וקריית נטפים הנמצאות מערבה להם.
מרכז הכפר הוא שטח B וסביבו שטח C. האוכלוסייה גדלה אבל הכיבוש לא מאשר בניה חדשה בשטח C.
-
כפר א-דיכּ
צפה בכל הדיווחים למקום זה-
כפר א-דיכ (בערבית: كفر الديك) הוא כפר פלסטיני, במחוז סלפית שבצפון הגדה המערבית, ושמונה ק"מ מזרחית לקו הירוק. בכפר 4,494 תושבים (2007). 14.5% מהכפר נכללו בשטח B, ו-85% ממנו סווגו כשטח C, שמשמעותו שליטה ישראלית אזרחית וצבאית, המשפיעה קשות על מצבו של הכפר.
במשך השנים גזלה ישראל 1448 דונם מהאדמות החקלאיות של הכפר כדי לבנות את ההתנחלויות: פדואל, עלי זהב, יועזר, הר עלי זהב ואזור תעשיה ליד פדואל. כמו כן, הוחרמו אדמות לצורך בנייתו של כביש 446, שאורכו 4 ק"מ וכולל גם אזור ביטחון (Buffer Zone ברוחב של 75מטר משני צדדיו.
בעקבות בניית הכביש סבל הכפר לא רק מגזל אדמות, אלא גם מהרס בתים ובארות מים.
במגזר הפרטי והציבורי: שיעור האבטלה הוא 60%.
-