זעתרה (צומת תפוח), חבלה, עזון עתמה, יום ג’ 27.9.11, אחה”צ
ב-14.30 עברנו דרך שער חבלה שהיה כבר נעול, דרך חווארה, בית פוריכ, עוורטא. התנועה הייתה חופשית. בצומת זעתרה, חונה רכב של משמר הגבול
זעתרה – שלט המכריז על מזנון הבשרים במתיקות כשרה למהדרין של תפוח בדבש, כאשר נערי גבעות ליד כרזה של "ריבונות ישראל ביהודה ושומרון" (התמונה מטושטשת, לצערי):
והמשך, הכרזה על "פה זה ארץ ישראל, יא סאלח", מקור המשפט בשירו של סאלח שבתי, אך מטרתו שונתה:
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/226032
קמפיין לקראת ההכרזה: פה זה ארץ ישראל
נאמני ארץ ישראל תלו הלילה ברחבי השומרון ובנימין שלטים בערבית ובעברית עליהם הכיתוב "פה זה ארץ ישראל יא סאלח"…. להזכיר לערבים שאנחנו יכולים לחיות בשכנות ובכבוד הדדי אבל הריבון באיזור ובארץ בכלל היא מדינת ישראל היהודית, והם יכולים ללכת לאו"ם ולמי שהם רוצים, אך דבר לא ישנה זאת. פה זה ארץ ישראל יא סאלח, וזה טבוע פה באדמה מדורי דורות".
בסיום המשחק שרו מאות מאוהדי הקבוצה עם יציאתם מהמגרש: "פה זה ארץ ישראל טועמה,פה זה מדינת היהודים. אני שונא אותך סלים טועמה, אני שונא את כל הערבים".
ובעזון-עתמה הריבונות היהודית מתבטאת במחסום לביקורת בדרך מן העבודה לבית.
עד כאן – בארץ המחסומים. ובחזרה הביתה, בתל אביב, שלטי הפרסומת מעידים על טיבו של החינוך הנדרש כדי לשמר את ה"ערכים" למען העתיד שלנו.
חבלה
צפה בכל הדיווחים למקום זה-
מחסום חבלה (1393)
מחסום חבלה (1393) הוקם על אדמות תושבי קלקיליה, על הדרך הקצרה שחיברה במשך מאות שנים בין קלקיליה לעיירה הסמוכה חבלה. מכשול ההפרדה חוצה דרך זו פעמיים וניתק את תושבי קלקיליה מאדמותיהם שבמרחב התפר (בין הגדר לקו הירוק). מתחת לכביש 55 יש מעבר שמחבר בין קלקיליה לחבלה. מכשול חקלאי זה משמש את החקלאים ובעלי המשתלות הפועלים לאורך כביש 55 מהקו הירוק ועל שני צידי דרך הכורכר המובילה למחסום. מחסום חקלאי זה משמש את תושבי ערב א-רמאדין א-ג'נובי (המנותקים מהגדה המערבית), שעוברים דרכו לגדה המערבית ובחזרה לבתיהם. שעות הפתיחה של מחסום חקלאי זה (3 פעמים ביום) ארוכות מהרגיל, כשעה (לאחרונה קוצרו ל-45 דקות), ומתואמות עם שעות ההסעה של ילדי א-רמאדין הלומדים בגדה המערבית הכבושה.
Nina SebaAug-18-2025חבלה: השער בשלבי סגירה
-
מחסום זעתרה (צומת תפוח)
צפה בכל הדיווחים למקום זה-
מחסום פנימי בלב הגדה, בצומת כביש 60 וכביש 505 (חוצה שומרון), ממזרח להתנחלות תפוח.
מחסום זה הוא "הגבול" שסימן צה"ל בין צפון הגדה לדרומה, בהתאם למדיניות הבידול בין שני חלקי הגדה שהונהגה מאז דצמבר 2005. במחסום עוברים כלי רכב והולכי רגל המחליפים רכב בצומת.במחסום זעתרה מסלולים נפרדים לישראלים ולפלסטינים. במסלול לישראלים אין בודקים ומסלול לפלסטינים בודקים. התור מתארך ומתקצר חליפות. המחסום, הפתוח 24 שעות ביממה, מאויש חלקית על-ידי הצבא. בדיקת העוברים במחסום נעשית באופן אקראי.
Ronit Dahan-RamatiJun-9-2026זעתרה (צומת תפוח). דגל המקדש מעל תחנה
-
עזון-עתמה
צפה בכל הדיווחים למקום זה-
כפר פלסטיני בן כ-1,800 תושבים. ההתנחלות שערי תקווה הוקמה על אדמותיו בצמוד אליו, וההתנחלות אורנית הוקמה על אדמותיו החקלאיות. עד 2013 עברה גדר ההפרדה בתוך הכפר ומחסום מאויש על ידי הצבא איפשר לתושבים לעבור מצד לצד. ב-2014 החלו להחליף את הגדר של מובלעת אלקנה בחומה אימתנית סביב הכפר עזון-עתמה ואדמותיו, שניתקה את התושבים מאדמות וחממות פרטיות רבות ליד אורנית וכפר קאסם. בחומה נפתח "שער אורנית 1474", שנפתח 3 פעמים ביום עבור החקלאים. בשנים 2016 -2018 הצבא סגר ופתח באופן שרירותי את השער מדי כמה חודשים, כשהוא מאלץ את החקלאים לעבור, רובם ברגל, דרך שער כמעט לא נגיש הנמצא 3 ק"מ צפונה, בית אמין,1447 או בשער צפוני יותר ע 1419, מול נירית. משם עליהם לחזור כ-8 ק"מ לאדמותיהם שבדרום כדי לעבדן.... ב-2018 נפל דבר, וחקלאי עזון עתמה, שהחממות שלהם ממש מעבר לשער אורנית, התבשרו שהוא לא ייפתח יותר לעולם (מלבד בעונת המסיק). הסיבה: הצבא חושד/טוען שנגנבו ממנו צינורות ברזל שהיו בצדו המזרחי של השער. וכך הוטל עונש קולקטיבי על כל תושבי הכפר, הנאלצים לכתת רגליהם לשערים מרוחקים הנפתחים 2-3 פעמים ביום לפרקי זמן של 15 דקות.
מעודכן ליוני 2021
Apr-11-2019עזון: הכניסה הראשית לכפר עזון: חסומה כבר מספר שבועות
-