סנסנה (מעבר מיתר), חברון, דרום הר חברון
הממשלה שלכם רוצה שנהיה כבשים במכלאה. בבית אנחנו כמו כלבים נושכים ולנו נשאר או לגנוב כדי לאכול או להיות שב”חים כדי להביא אוכל לילדים.
מחסום מיתר – 9.30 בבוקר
בשלבי בניה (תמונה) המכלאות והגדרות לא מבשרות טוב למרות שנאמר לנו שכאן יבנה מסוף לתפארת ולדוגמא. כל הפועלים עברו והוא ריק ומטונף ומלא ריח של עשן. הם שורפים את האשפה המצטברת משוק הירקות שעושים כאן אחה”צ.
פגשנו אנשים מיואשים.
א’ ועוד כמה מחבריו נתפסו הבוקר על יד הגדר. עוכבו ל-3 שעות במשטרת העיירות ועכשיו שוחררו באזהרה. עכשיו יחזרו הביתה ולא יעזו לבוא שוב שמא יתפסו שוב ויאסרו.
“מאין נביא אוכל לילדים?” הוא שואל. “אין אצלכם עבודה?” אני שואלת. “יש, אבל משלמים 40 ש”ח ליום. אצלכם משלמים 350 ש”ח.
ר’, חכם ורהוט מדבר בייאוש רב: “רוצים אצלכם שנהיה כבשים במכלאה. אז בבית אנחנו כמו כלבים נושכים. מה נשאר? או לגנוב או להיות שב”ח. אין לנו מה להפסיד וזה מצב מסוכן. בסוף תבואו לבקר אותי בכלא כי גנבתי או הרגתי מישהו. תחליטו, אתם רוצים שתי מדינות תעשו שתי מדינות ואני אבוא לעבוד אצלכם עם פספורט. אתם רוצים מדינה אחת אז אני אזרח שווה זכויות ולא צריך אישורי כניסה עבודה ולא בטיח. למה עוצרים אותי למה? אין לי רשות להסתובב חופשי?”
עכשיו הוא במחסום כמדי יום מחכה, אולי יבוא הקבלן שחייב לו כסף ויתן לו אותו. “יש לי ששה ילדים מאיפה אביא להם אוכל?“
הוא מוסיף ואומר שיש (ג’אסוס) משת”פים שקיבלו את העבודה לתת להם אישורי עבודה. “הקבלנים האלה משלמים ללשכת התעסוקה 800 ש”ח לאדם אבל גובים מאיתנו 2400 ש”ח לחודש. מאיפה נביא להם. מה נשאר לנו מכל זה? כל חצי שנה צריך לחדש את אישור העבודה. כל חצי שנה 14,400 ש”ח נשלם, מאיפה? למי שאין כסף לא יכול לבוא לעבוד.”
אז אמרנו לו שהוא צודק ואנחנו חושבות כמוהו ובלב כבד המשכנו הלאה. אז אנחנו גם מספרות מדווחות.……
בכביש 60
על הגבעה המאחז הבלתי חוקי מצפה אשתמוע. נוספו קרוונים. צריך לעקוב אחרי המגמה המסתמנת שם (תמונה230137)
בכניסה לדהריה שוב מחסום וחיילים בודקים מכוניות. בכניסה הצפונית לעבדה שלושה חיילים. בעמדה ארעית ליד המעין שליד אל פוואר שני חיילים בנשק שלוף, עמדה מברזנט ודגל ישראל. למה?
בכניסה לבני נעים חיילים מעכבים מכוניות.
חברון כמו חברון.
גם עבד מחנות המזכרות מדבר היום אחרת. הדיסונאנס שנוצר בין התנהגותו השמחה ומסבירת הפנים לקראתנו לבין המילים שיוצאות מפיו:
“כולנו בני אברהם אבל החיים שלנו כמו של כלבים. אנחנו לא כלבים שיתנו לנו קצת אוכל וקצת ילטפו לנו את הראש ונכשכש בזנב.….”
דרום הר חברון
צפה בכל הדיווחים למקום זה-
יטא היא עיר המחוז של דרום הר חברון.
היא נמצאת באזור סְפר בין האזור הפורה של חברון וסביבתה לבין המדבר של הרי חברון. היא מונה כ-64 אלף תושבים. הכפרים מסביבה מכונים מסאפר יטא (כפרי הבת של יטא). תושביהם מתקיימים מצאן וחקלאות. החקלאות מתאפשרת רק בחלקות קטנות, בעיקר סמוך לערוצי נחלים. רוב האזור סלעי וטרשי.מראשית שנות השמונים הוקמו על האדמה החקלאית בדרום הר חברון, אשר עובדה בידי הפלסטינים, מספר התנחלויות ומאחזים: כרמל, מעון, סוסיה, מצדות יהודה, עתניאל ועוד היד נטויה. מאז הוקמו ההתנחלויות ושטחיהם החקלאיים צומצו, סובלים התושבים בדרום הר חברון מהתנכלויות מצד המתנחלים, ובמקביל נמשכים נסיונות גירוש והריסות בתים במקביל למניעת מים וחשמל. הצבא והמשטרה נמנעים מלהתערב בדרך כלל באירועים אלימים ואינם ממצים חקירה הנדרשת לאכיפת החוק על המתנחלים הפורעים. ההתנכלויות בדרום הר חברון כוללות תקיפה ונסיון לשרוף אוהלי מגורים, שיסוי בכלבים, פגיעה בעדרים ומניעת גישה לשדות מרעה.
המחסומים בדרום הר חברון מרוכזים בכבישים המרכזיים 317 ו -60. ברובם לא ניכרת נוכחות צבאית, אך מערך מבוזר של מגדלי שמירה מאוישים מנטר את הכפרים הפלסטיניים ואת דרכי הגישה להתנחלויות. חסימות מסוגים שונים מוצבות בהתאם לצורכי המתנחלים והצבא. מדובר בעיקר בצומת זיף, מעבר דורא-אלפוואר וצומת הכבשים בכניסה הדרומית לחברון.
עודכן אפריל 2021, מיכל צ'
Yael ZoranJun-18-2026אמבולנס מחכה מול המחסום הסגור באל פוואר
-
חברון
צפה בכל הדיווחים למקום זה-
לפי הסכמי וואי פלנטיישן (1997) העיר חברון חולקה לשני אזורים: אזור H1 בשליטת הרשות הפלסטינית, אזור H2 בשליטת מדינת ישראל.
בשטח H2, מתגוררים 60,000 פלסטינים, וכ-800 יהודים (בשכונות אברהם אבינו ותל רומיידה, בגבעת האבות ובשוק הסיטונאי). ל 60,000 הפלסטינים הגרים בו אסור להכנס עם מכוניות לקרבת מגוריהם.
בין שני האזורים הוצבו מחסומים קבועים, מאוישים בחליילים כל שעות היממה. המחסומים מונעים מן הפלסטינים את המעבר בין שני אזורי העיר ביניהם ומנתבים את מעברם של בעלי האישורים, כמו מורים ותלמידים. מלבדם קיימות עוד עשרות חסימות המפרידות בין האזורים H1 ל-H2.בתוך שכונת תל רומיידה הפלסטינית בחברון יש ארבעה מוקדים של היישוב היהודי בחברון
- בית קברות חלקת חבד.
- בית הקברות המוסלמי
- גן האריכאולוגי.
ביתו של ע' קרוב לגן הארכאולוגי קרוב לבית בניין שבנו למתנחלים ועמדה צבאית מאויישת. בחצר כרם זיתים עתיק בן מאות שנים, שלו ושל שכניו. עצי הזית האלה בני אלפי שנים ויקרים מאד ללבם. קרבת המתנחלים יוצרת מצב מאד נפיץ של התנכלויות תכופות כלפי הפלסטינים.
כל שנה ביחוד בתקופת המסיק הצבא צריך לאבטח את המוסקים ולהגן עליהם בגלל התעמרויות המתנחלים.
במדרון, מעין שנחשב קדוש ומהווה מוקד עליה לרגל של רבים מהמתנחלים.
- שכונת המגורים של הפלסטינים.
בתוך השכונה הוקם גם בסיס צבאי .
ליד כל מאחז מתנחלים יש עמדת שמירה צבאית
ושני מחסומים: אחד ליד חלקת חב״ד והשני ליד הגן האריכאולוגי .
התושבים הפלסטינים באזור זה יכולים ללכת רק ברגל, והכניסה לתוך השכונה היא על פי רשימות שיש לחיילים במחסום.
אין כניסה למכוניות פלסטיניות.
בתוך השכונה הוקם פילבוקס וכל המעברים לשכונה ולשאר חלקי חברון חסומים בבטונדות.המחסומים הנצפים במהלך המשמרות:
1.מחסום בית המריבה - מאויש עם פילבוקס
2. מחסומי שכונת קפישה - (הצד הצפוני של ציר ציון) מאויש עם פילבוקס
3.מחסום שני בשכונת קפישה
4. מחסום עיקול 160 (הצד הדרומי של ציר ציון) - מאויש עם פילבוקס
5. גבעת החרסינה
6. מחסום בפתח שכונת אברהם אבינו - עמדת שמירה
7. מחסום בית מרקחת - בדיקה בתוך קרוואן עם מגנומטר
8. מחסום תרפ"ט - בדיקה בתוך קרוואן עם מגנומטר
9. מחסום תל רומיידה - (למעלה) - עמדת שמירה
10. מחסום בית הדסה - (עמדת שמירה)
11. מחסום בית קברות חבד
12. מחסום גן ארכאולוגי
13. מחסום ז'ילבר
14. מחסום בית רחל ולאה
15. מחסום שכונת אברהם אבינו
16. מחסום בית הדסה
17. מחסום השוק הסיטונאי
18. מחסום ציר המתפללים
19. מחסום עאבד
20. מחסום כניסה למערת המכפלה- מגרש החנייה,
21. מחסום מול בית ספר אל פחאייה,
22. מחסום בכניסה למערת המכפלה מכיוון ציר המתפללים
23 עוד שלושה מחסומים מכיוון הקסבה למערת המכפלה.יש חסימות רבות נוספות שלא צוינו כאן.
המציאות מראה שבכל רגע נתון חיילים יכולים לעכב ולעצור כל פלסטיני: גבר, אשה או ילד.
Muhammad D.May-13-2026חברון - בקשת פיצויים בגין הפקעת אדמה
-
מחסום / מעבר מיתר (סנסנה)
צפה בכל הדיווחים למקום זה-
המחסום ממוקם על הקו הירוק ומשמש כמעבר גבול בין ישראל לגדה המערבית ומנוהל על ידי מנהלת המעברים במשרד הביטחון. מכיל מתחם סחורות (אגרגטים), מחסום רכב (מיועד לנושאי תעודת זהות כחולה, לאזרחים זרים או דיפלומטים וארגונים בינלאומיים). מעבר פלסטינים אסור, למעט בעלי היתרי כניסה לישראל, המורשים לעבור ברגל בלבד. יש בו מת"ק, יחידת מכס, פיקוח חי וצומח, משטרת עיירות.
- בשנה האחרונה לא רחוק מהמעבר יש פרצה בגדר גדולה וידועה לכול. לא נראה שיש אינטרס לחסום. נוצרת כלכלת דוכנים וחנייה.
עודכן אפריל 2021, מיכל צ'
Yael ZoranJun-18-2026אמבולנס מחכה מול המחסום הסגור באל פוואר
-