בית איבא, ג’ית, יום א’ 16.12.07, אחה”צ
ימים ספורים לפני חג עיד איל אידחא – חג הקורבן – המוסלמים חוגגים את הצלתו של ישמעל מלהעלות קרבן – משפחות מתכנסות יחד לחגוג , נותנים מתנות , ארוחות משפחתיות העיקר להיות ביחד ולהתבשם באווירת החג. אפילו תחת הכיבוש ובאווירת הדיכוי התמידית המשפחות הפלסטיניות מצפות לאווירת החג ולנתינת המתנות ההדדית.
בית איבא 14:45
בהגיענו אין כלי רכב משני צידי המחסום.
יש שני תורים להולכי רגל– האחד כמעט כולו אנשים צעירים מתחת לגיל 45 הנשים והמבוגרים יותר עוברים דרך התור ההומניטארי . החיילים בודקים את תעודות הזהות ואת כל התיקים . לאנשים מעל גיל 45 הם נותנים לעבור ללא בדיקת התיק.
במקום שני כלי רכב גדולים ישראליים – הם עסוקים בבניית תוספת למחסום – משהו שנראה כמו מקלט חדש המיקום הוא בסוף המדרגות היכן שהייה קודם המעבר ההומניטארי.
יש הרבה חיילים במחסום וקשה לעקוב אחריהם הם מסתובבים הלוך ושוב מתקבצים בקבוצות קטנות ומדברים ביניהם . יש במקום בין 10 – ל 15 חיילים ושני מפקדים . המחסום הרבה יותר שקט משבוע שעבר – אין צעקות וההתייחסות אל הפלסטינים סבירה.
בנקודת הבדיקה של כלי הרכב אין הרבה מכוניות – תעודות הזהות נבדקות וחלק מהמכוניות נבדקות ביתר קפדנות אבל התור זז.
כשאנחנו עוזבות את בית איבא תור המכוניות הנכנסות לשכם ארוך הרבה יותר . 12 מכוניות מחכות.
צומת ג'ית 16:00 אין מחסום
מחסום בית איבא
צפה בכל הדיווחים למקום זה-
מחסום כתר ממערב לעיר שכם. פעל משנת 2001 ועד 2009 כאחד מארבעת המחסומים הקבועים הסוגרים על העיר - בית פוריכּ ועוורתא ממזרח וחווארה מדרום. מחסום להולכי רגל בלבד, בו נכחו חברות מ. וו. יום יום מספר שעות בבוקר ואחה"צ כדי לתעד את אלפי הפלסטינים המחכים שעות בתורים ארוכים ללא מחסה בחום או בגשם, כדי לצאת מעיר המחוז לכל מקום אחר בגדה. ממרץ 2009, במסגרת הקלות על תנועת הפלסטינים בגדה, הוא בוטל, ללא זכר, ומבלי שנוצר שינוי לרעה במצב הביטחוני.
Jun-4-2014Beit-Iba checkpoint 22.04.04
-
מחסום צומת ג'ית
צפה בכל הדיווחים למקום זה-
המחסום נמצא על כביש 60 ליד במפגש עם כביש 55, ליד הכפר ג'ית. היה מחסום לכלי רכב העוברים בין צפון הגדה לדרומה, בוטל לקראת 2010. מאז מקימים בו מדי פעם מחסומי פתע עם רכב משטרה או מג"ב, ובודקים רכבים ונוסעיהם.
[עודכן באפריל 2010]
Anat PolakJul-17-2025כביש יצהר צומת ג'ית: פקק תנועה
-