ברטעה
ברטעה, יום שלישי, 1.6.04 אחה”צ משתתפות: ריקי י’, נאוה ר’, תמי ש’ (מדווחת) הגענו ב- 13:50 למחסום שובת. הולכי רגל ומכוניות המתינו משני צידי המחסום.הסיבות היו התראות ובנייה במחסום. משאית עם מנוף עמדה על הכביש בשער המזרחי וחסמה אותו למעבר משני הכיוונים. המשאית הורידה וסדרה יחידות בטון למעבר מבוטן עם מעקה.גם הולכי רגל לא עברו כי זה היה מסוכן עבורם.קיבלנו מספר בקשות לעזרה מממתינים:חולה סרטן שמקבל טיפולים בשכם ורצה לחזור לברטעה, אשה שחזרה מביה”ח לאחר לידה, אשה מבוגרת חולה שישבה במכונית ולא הרגישה טוב, ועוד שכאלו. פנינו למפקד כמה פעמים, ולאחר המתנה נוספת המשאית פינתה את הדרך לכחצי שעה בה קראו למקרים הדחופים והעבירו אותם. המשאית חזרה לעבוד, והאחרים היו צריכים להמתין שוב כשעה עד שהמחסום נפתח למעבר.המעבר התנהל באיטיות ומתוך בדיקה קפדנית. המפקד ר’ ושאר החיילים התנהגו ודברו בצורה סבירה איתנו ועם הפלסטינים. הסבירו, נתנו מים, אך סך הכל המעבר היה בעייתי ואיטי מאוד היום.אכן עושה רושם שיש החמרה בהקפדה על הנוהלים, והמחסום הופך ליותר ויותר מעיק.המפקד הסביר שיבוצעו בימים הקרובים עבודות נוספות כדי לפתוח מסלול בידוק נוסף.