ג’בארה-ענבתא-ארתאח
ג’בארה-ענבתא-ארתאח, 16.2.06, בקרמשקיפות: נורית ר’, חנה פ’, יעל ס’ (מדווחת) ונדיםג’בארה7:15 – נכנסנו לכפר ועלינו לשער הילדים בתקווה לפגוש את האוטובוס. בדיוק המשמרותבשער התחלפו. השער מכיוון ג’בארה סגור. המכוניות מתמרנות מהצד. השערבהמשך הכביש פתוח. במרחק של מאות מטרים בודדים אנחנו רואים מחסום פתע ועלידו מספר לא רב של מכוניות וגםאוטובוס. לדברי החיילים זה אותו מחסום שהיינו צופים עליו מצומת ג’בארהצפון שהוזז לכאן7:27 – החיילים סוגרים את השער. החיילים טוענים כי האוטובוס כבר עבר מוקדם יותר.בררנו בבית המורה ונאמר לנו שזה נכון.7:35 – מחסום ג’בארה דרום, 3 מעוכבים לטענתם 30 דקות.ילדים שביקרו את אביהם החולה ברמאלה רוצים לחזור הביתה לג’בארה לא נותנים להם לעבוראין תעודות -ילדים.)החיילים אומרים שיבררו עם המשמרת הקודמת שבאמתהילדים יצאו מהכפר. קר מאוד והילדים ממתינים. רק ב-8.30 ללא סיבה נתנולהם לעבור לכפר.עו”ד ישראלי בא עם ניירות מבית המשפט לקחת אישה שהגיעה מטול כרם להעידבבית המשפט. מפקד המחסום אומר כי א י ן מ ע ב ר ל ה ו ל כ י ר ג ל ל י ש ר א ל. הוא מוסיף שהאשה תיקח ב-5 ש”ח מונית לארתאח.7:35 – מחסום ג’בארה צפוןבחור משופא מגיע אחרי שעתיים שבילה בענבתא ומנעו ממנו מעבר. גם כאן לאנותנים לו לעבור לביתו. לשאלתי כיצד יגיע הביתה החייל אומר שתושבי שופאהתבקשו להכין רשימה מרוכזת של שמות התושבים ומספרי תעודות הזהות שלהם כיהיו הרבה זיופים ועד שיגישו זאת כניסתם נימנעת! לא הצלחתי להשיג אתהמת”ק. אם מישהו יודע על כך אשמח לשמוע.8:20 – תושב רמאלה עם תסריך למכונית של ג’נין מסתובב במחסומים מ-5.30 בבקר ולאנותנים לו לעבור. אח”כ מסתבר לנו שיש סגר על ג’נין. כנראה מבידאן אפשרלעבור??? ימשפחה עם תינוק קודח אחרי נתוח רוצה להגיע לאיכילוב, נהג מונית ישראלימחכה להם על יד המחסום. החייל כבר התיר להם מעבר ואז באמצע הצומת תפסאותם מפקד המחסום (ע’) והורה להם לחזור לשער אפריים אחרי דין ודבריםכשהאשה והתינוק כבר מסתתרים במכונית מפני הגשם הוא הסכים להעבירם. שיבחתיאותו על שיקול הדעת הנבון והא ענה לי כי אני לא מבינה שהוא מגן על הילדיםשלי.10:15 – עברנו בדרכנו חזרה מבית איבא לכיוון אירתח. הצומת ריקה.ענבתא לפני הגיענו למחסום נהג מונית אמר לנו שלא נותנים לרכבים מטול כרם לצאת מענבתא.9:50 – הגענו למחסום ואין חיילים והמכוניות עוברות חפשי. נהג מונית אומרשהחיילים הלכו לאכל – לא סביר.חשבנו לנצל את חלון ההזדמנויות ולהודיע לכולם שהמעבר מענבתא חופשי….נהגי המוניות אמרו שהיו חיילים בבקר במחסום . חיכינו 10 דקות והמשכנולארתאח.בדרך לארתאח ראינו 4 משאיות נושאות קרוונים נוסעות לכיוון ג’בארה. תהינוהאם זו התנחלות חדשה או הרחבה של התנחלות קיימת.ארתאח10:20 – אני רואה לראשונה את תחנת המעבר המפוארת. לא ניתן לנו להכנס. אנורואים שעושים פוליש לרצפה. נגשנו לחלק של המטענים. מעט מכוניות ממתינות. השומר מחברת השמירה אומרשבגלל הבדיקות הקפדניות הישראלים נוסעים עם הסחורה למחסומים אחרים.שוחחנו עם הסוחרים. התלונות שלהם רבות. הם מתגעגעים לחיילים בארתאחהישנה. לא מאפשרים להם לעמוד על יד מכוניותיהם והסחורה נזרקת ונרמסתונגרם להם נזק רב. מכונית ריקה שבאה להעמיס סחורה לוקח להם לבדוק אותהחצי שעה. כשהם רוצים רק להעביר דוגמא מעכבים אותם שעות. הם אומרים כיבשבוע שעבר יום שלם המחסום היה מושבת כי ירד גשם והכלב לא עבד. במקוםלהביא מכשיר שיחליף את הכלב הם המתינו יום שלם.טוענים שצריך לבנות שככה מפני הגשם ואז הכלב יעבוד והסחורה מדובר בטכסטיל לא תתרטב11:50 – ניגשנו למנהל המחסום וניסינו לדבר איתו והוא אמר כי רק לפני חצי שעה שוחחעם אלישבע וענבל.
ענבתא
צפה בכל הדיווחים למקום זה-
המחסום נמצא מדרום לכפר ענבתא, בצומת של כביש 60 (המוביל לשכם בכניסה לשטח A), עם כביש (57, 557 , 5576) הפונה מערבה לכיוון ההתנחלות עינב ומחסום היציאה מהגדה – תאנים.
עד 2010 נהגנו לצפות בצומת ולדווח על הטורים הארוכים שנוצרו בגלל בדיקה אטית של הרכבים בשני הכיוונים.
Oct-28-2011Anabta checkpoint 24.10.11
-
שופא
צפה בכל הדיווחים למקום זה-
שופא
-