חבלה, עזון עתמה, יום ב’ 4.6.12, בוקר
05:50 עזון עתמה
כ 80 אנשים בתור צפוף וכל הזמן מגיעים עוד ומצטרפים לתור. פלסטיני שיוצא מדווח שלקח לו כשעה לעבור. אנשים מחכים בחוץ להסעות שלהם.
בתוך מתקן הבידוק שתי מ.צדיקיות שבודקות את התעודות מהר, מעבירות כל פעם כ 14 אנשים בקרוסלה. השלב הבא שעל האנשים לעבור הוא לחזור דרך השער שנפתח כל פעם ע'י חייל ולקחת את חפציהם,שקיות וצידניות אוכל קטנות וכלי עבודה שהשאירו מחוץ לשער ,שוב להכנס דרך השער ולהניח את הכל על השולחן מול 3 מ.צדיקיות שמפשפשות בחפציהם ושולחות אותם לדרכם.
06:12 בחוץ מחכים כ9 עובדים עם חולצות מודפסות עם לוגו החברה בה הם עובדים. (שכחתי את שמה) מגיע ואן שיוצאים ממנו כ 10 עובדים עם אותן חולצות. מסתבר שזו משמרת הלילה שחוזרת מעבודה במחצבה הסמוכה , ומשמרת הבוקר עולה על הואן ונוסעת לדרכה.
חיילים נגשו אלינו ודרשו שנזוז כי אנו מפריעות למהלך התקין של המחסום, סרבנו ומכיון שכנראה שראה שאין אנו מפריעות התפתחה שיחה עם המפקד שטען שעלינו לצפות על הפרצות הרבות בגדר ולראות איך שהשב'חים עוברים שם ללא בעיה. לא עזרו הסברינו שזה לא מטרת עמידתנו שם. ספר שמאז האונס האכזרי בתל אביב ע'י שב'ח לא חדל לחשוב על כך.
החיילים עזבו את המקום.
6:27 התור מתקצר אך עדין יש כ 50 אנשים כי כל הזמן מגיעים עוד. בחור שסימנו לפני חצי שעה בדיוק, עדין רחוק מהשער.
שוב נגשת ממ.צדיקית ודורשת שנתרחק מהשער ונצפה מעבר לכביש. אנו מסרבות וכתגובה היא סוגרת את המחסום. אנו מטלפנות למת'ק ומתלוננות במוקד ההומניטרי. כתוצאה מכך היא פותחת ומאפשרת כל פעם רק ל5 אנשים לעבור, דבר המאט מאד את המעבר. למרות שזזנו קצת, הפלסטינים מבקשים שנעזוב כדי לא לעכב אותם ואנו עוזבות.
האדם שסימנו את הגעתו למחסום בשעה 05:58 עבר בשעה 06:58 למרות ועם העיכוב.
07:20 חבלה.
רואות בצד המשתלות פועלים שכבר עברו. באופן יחסי מעט אנשים מחכים לעבור במחסום. היום לא מאפשרים לחכות ע'י הקרוסלה דבר שמאיט את המעבר אך בכל זאת חמישה עברו תוך 4 דקות..
מכונית שמגיעה מכיוון חבלה עוברת בדיקה יסודית. טרקטור עובר מהר ומנופף לנו לשלום . שני ילדים קטנים עוברים עם אביהם שמחים ועליזים.
שומר המשתלות הזקן עם עגלה וחמור שאליו מתלווה שומר חדש צעיר גם הוא עם עגלה וחמור באים מכיוון המשתלות ומחכים שהחיילים יאפשרו להם להכנס.
08:00 יש עדין 15 עד 20 אנשים שמחכים לעבור ויש מצטרפים חדשים כל הזמן. המעבר ממשיך להיות מהיר.
חבלה
צפה בכל הדיווחים למקום זה-
מחסום חבלה (1393)
מחסום חבלה (1393) הוקם על אדמות תושבי קלקיליה, על הדרך הקצרה שחיברה במשך מאות שנים בין קלקיליה לעיירה הסמוכה חבלה. מכשול ההפרדה חוצה דרך זו פעמיים וניתק את תושבי קלקיליה מאדמותיהם שבמרחב התפר (בין הגדר לקו הירוק). מתחת לכביש 55 יש מעבר שמחבר בין קלקיליה לחבלה. מכשול חקלאי זה משמש את החקלאים ובעלי המשתלות הפועלים לאורך כביש 55 מהקו הירוק ועל שני צידי דרך הכורכר המובילה למחסום. מחסום חקלאי זה משמש את תושבי ערב א-רמאדין א-ג'נובי (המנותקים מהגדה המערבית), שעוברים דרכו לגדה המערבית ובחזרה לבתיהם. שעות הפתיחה של מחסום חקלאי זה (3 פעמים ביום) ארוכות מהרגיל, כשעה (לאחרונה קוצרו ל-45 דקות), ומתואמות עם שעות ההסעה של ילדי א-רמאדין הלומדים בגדה המערבית הכבושה.
Nina SebaAug-18-2025חבלה: השער בשלבי סגירה
-
עזון-עתמה
צפה בכל הדיווחים למקום זה-
כפר פלסטיני בן כ-1,800 תושבים. ההתנחלות שערי תקווה הוקמה על אדמותיו בצמוד אליו, וההתנחלות אורנית הוקמה על אדמותיו החקלאיות. עד 2013 עברה גדר ההפרדה בתוך הכפר ומחסום מאויש על ידי הצבא איפשר לתושבים לעבור מצד לצד. ב-2014 החלו להחליף את הגדר של מובלעת אלקנה בחומה אימתנית סביב הכפר עזון-עתמה ואדמותיו, שניתקה את התושבים מאדמות וחממות פרטיות רבות ליד אורנית וכפר קאסם. בחומה נפתח "שער אורנית 1474", שנפתח 3 פעמים ביום עבור החקלאים. בשנים 2016 -2018 הצבא סגר ופתח באופן שרירותי את השער מדי כמה חודשים, כשהוא מאלץ את החקלאים לעבור, רובם ברגל, דרך שער כמעט לא נגיש הנמצא 3 ק"מ צפונה, בית אמין,1447 או בשער צפוני יותר ע 1419, מול נירית. משם עליהם לחזור כ-8 ק"מ לאדמותיהם שבדרום כדי לעבדן.... ב-2018 נפל דבר, וחקלאי עזון עתמה, שהחממות שלהם ממש מעבר לשער אורנית, התבשרו שהוא לא ייפתח יותר לעולם (מלבד בעונת המסיק). הסיבה: הצבא חושד/טוען שנגנבו ממנו צינורות ברזל שהיו בצדו המזרחי של השער. וכך הוטל עונש קולקטיבי על כל תושבי הכפר, הנאלצים לכתת רגליהם לשערים מרוחקים הנפתחים 2-3 פעמים ביום לפרקי זמן של 15 דקות.
מעודכן ליוני 2021
Apr-11-2019עזון: הכניסה הראשית לכפר עזון: חסומה כבר מספר שבועות
-