בית איבא, יום ד’ 26.12.07, אחה”צ
14.35 הכביש המוביל למחסום ריק לגמרי ממכוניות. הגענו במכוניתנו עד המחסום.הסככה גם היא כמעט ריקה מאנשים.החיילים עומדים ללא עבודה, מעוניינים לדבר איתנו (מרוב שעמום כנראה). מתברר שחופשת הסטודנטים עוד לא הסתיימה. היא תסתיים כנראה ב 15.1.08 לכן אין סטודנטים.גם תנועת מבקרי משפחות דלילה, כי זה עתה הסתיים החג שבו כולם בקרו את כולם (כמובן רק מי שהצליח לעבור את כל המדורים).
שני אנשי מת"ק נמצאים. אחד מהם ת אנחנו מכירות, וזוכרות לטובה. הפעם אין לו מה לעשות.המפקד מספר שיש הקלות במקומות אחרים, לא בשכם. המחסום הריק מדגיש את המבנים החדשים והסדר שהם מסדירים. נראה שחושבים פה לטווח ארוך…ת הראה לנו את הציוד הרפואי החדש שמוצב במחסום. ואלונקה שמונחת על הרצפה "בהיכון".
מאחר שלא היה מה לראות או לבדוק או לעזור, אלא רק לדבר עם החיילים, עזבנו.
מחסום בית איבא
צפה בכל הדיווחים למקום זה-
מחסום כתר ממערב לעיר שכם. פעל משנת 2001 ועד 2009 כאחד מארבעת המחסומים הקבועים הסוגרים על העיר - בית פוריכּ ועוורתא ממזרח וחווארה מדרום. מחסום להולכי רגל בלבד, בו נכחו חברות מ. וו. יום יום מספר שעות בבוקר ואחה"צ כדי לתעד את אלפי הפלסטינים המחכים שעות בתורים ארוכים ללא מחסה בחום או בגשם, כדי לצאת מעיר המחוז לכל מקום אחר בגדה. ממרץ 2009, במסגרת הקלות על תנועת הפלסטינים בגדה, הוא בוטל, ללא זכר, ומבלי שנוצר שינוי לרעה במצב הביטחוני.
Jun-4-2014Beit-Iba checkpoint 22.04.04
-