חזרה לדף חיפוש דוחות

בית לחם, מת”ק עציון, יום א’ 2.11.08, אחה”צ

תגיות: שרירות
צופות ומדווחות: שלומית ש., יעל ש. (מדווחת) אורח: לואיס
02/11/2008
| אחה"צ

  הגענו למת"ק קרוב 14:30. בניגוד מוחלט לדיווחים האחרונים היו במקום כ-60 ממתינים למגנטיים.כל היתר טופלו.לכולם היו מספרים שניתנו להם בבוקר.הפלסטיני המועטים שיצאו החוצה עם המגנטי המיוחל אמרו שיש רק חייל אחד שמטפל בהכל.חוסר כוח אדם קשה.טלפנו למי שרק הסכים לנסות ולעזור … אבל לא היה הרבה מה לעשות.קודם כל הסכימו  לקבל את כל מי שהיה צריך טביעת אצבעות חדשה 

 
אחרי 16:00 נסענו לבית אומר, וב-17:00  כשחזרנו מצאנו את נבואני ותדסה שני קציני המת"ק – מול כ-40 פלסטינים שלא קבלו מגנטיים.נבואני שאל למי יש היתר בתוקף ומגנטי לחידוש מי לרענון ומי צריך כרטיס חדש.  איך שהוא הוא סידר שלוש קבוצות לפי דרגת הקושי של ההנפקה.כל מי שצריך מגנטי חדש נשלח ונתבקש שלא לחזור אלא כעבור חודש – כי קרוב לוודאי שהוא מנוע והכרטיס לא יעזור לו בחיים המיידים שלו.הקבוצה השניה שתוקף האישורים או פג או זקוק לרענון המגנטי – שמו נרשם בפנקס של נבואני והוא התבקש לבוא בעוד שבוע על מנת לרענן כרטיסו.10 אנשים שעמדו בקריטריון הנכון הורשו להיכנס וכולם יצאו עם מגנטי עד חמש וארבעים אז ירד תדסה וסגר את המת"ק. ספרנו 6 אנשים שהיו להם אישורי עבודה או מסחר בתוקף ושלא יכלו לצאת לעבודה משך השבוע. הלך עוד שבוע עבודה – חראם. 6 נוספים היו כאלו שאי חידוש המגנטי עלול להוציא אותם מרשימת המועסקים בבקשה הקרובה של המעביד שהתנה את חידוש רישיונם במגנטי מעודכן.המספר הנמוך שניתן היום היה 780 וכשנכנסו לפי מספרים ב-15:30 בעל המספר הגבוה ביותר שיצא היה 814 – 34 אנשים שהתקבלו לפי תור.  מקרה נוסף היה של

סוחר שהתלונן כי תעודת הזהות שלו החרמה ע"י חיילים כשישב עם סוחר ישראלי ביום שישי לפני למעלה משבועיים וטרם הושבה לו. היו לו מגנטי ואישור בתוקף.האיש היה ממש לחוץ והראה  הזמנה לחקירת שב"כ היום ב-15:00.הוא נכנס פנימה וכשעזבנו בחמש וחצי אמרו לו שהיום אין חוקרים והחייל אמר לו לבוא מחר בבוקר. תלונה נמסרה למוקד בבית אל.   

  • מחסום בית לחם (300) - "מעבר רחל" (ירושלים)

    צפה בכל הדיווחים למקום זה
    •  

      מחסום בית לחם (300) - "מעבר רחל"

      המחסום, ששמו הרשמי "מעבר רחל", ממוקם בצמוד לחומת ההפרדה ("עוטף ירושלים") בכניסה הצפונית לבית לחם, ומנתק את כל הגדה המערבית ממזרח ירושלים, עם כל ההשלכות הקשות  על שירותי הבריאות, המסחר, החינוך, העבודה ומרקם החיים.

      המחסום מאויש על ידי שוטרי מג"ב וחברות אבטחה פרטיות. זהו מחסום תשתיות נרחב המיועד לשמש מסוף גבול, והוא פתוח 24 שעות ביממה לתיירים זרים. בעלי דרכונים ישראלים אינם מורשים לעבור לבית לחם, ותושבים פלסטינים אינם מורשים להיכנס לירושלים, למעט תושבי מזרח ירושלים ופלסטינים בעלי היתרי כניסה לישראל. אוטובוסים ישראלים מורשים לנסוע לבית לחם רק דרך מחסום זה. 

      באמצע 2019, לאחר שנים רבות של תנאי צפיפות קשים, תורים ארוכים מעלות השחר, ועיכובים גדולים בבדיקות ובמעבר, החלו לפעול בו עמדות זיהוי אלקטרוניות מתקדמות וכן תוספת שערי גישה - ותנאי המעבר השתפרו. מה שלא השתנה הוא "משטר ההיתרים" הקשוח, המונע מרוב תושבי הגדה מעבר לירושלים לתפילה בהר הבית, לביקורי משפחות, ללימודים, לטיפולים רפואיים בבתי החולים המרכזיים וכמובן לצורכי פרנסה.

      בסמוך למחסום, במתחם בין קירות גבוהים למעבר נוסף, נמצא מבנה קבר רחל הציורי, המוסתר כעת בתוך מבנה בטון מבוצר. הוא מכיל מתחמי תפילה ולימוד ליהודים בלבד וכן מתחם מגורים.

      מעודכן לנובמבר 2019 

       

      בית לחם: הרחבת חניה בקבר רחל בצמוד לבתי העיר
      Anat Tueg
      Oct-26-2025
      בית לחם: הרחבת חניה בקבר רחל בצמוד לבתי העיר
  • מת"ק עציון

    צפה בכל הדיווחים למקום זה
    • מקום זה בעל חשיבות רבה לפלסטינים משום שכאן מרוכזים שרותי ההיתרים של תושבי בית לחם והכפרים שמסביבה: הזקוקים לכרטיס מגנטי לאישור עבודה בישראל, לאישורי כניסה לביקור חד-פעמי בישראל לצורכי בריאות ודת, לאישורי משטרה שונים ועוד.
       

      מת"ק עציון. שטיח תפילה על הספסל בחדר ההמתנה הריק
      Natanya Ginsburg
      Apr-13-2026
      מת"ק עציון. שטיח תפילה על הספסל בחדר ההמתנה הריק
לתרומה