בית פוריכ, יום א’ 30.11.08, אחה”צ
16:40 מחסום בית פוריכ
מעט מאוד כלי רכב בתורי היציאה והכניסה לעיר, המון הולכי-רג
ל.
בצד המחסום דחפור משוריין מנמנם לו. מעניין מה לו פה.הצטברות של ממתינים לפני קרוסלת הכניסה לשכם. פלסטינים מכל מיני מינים גדלים ועיסוקים עומדים ומתייבשים לפני קרוסלה צרה מפלדה שתאפשר להם להגיע עד לחיילת ולחייל ש"תורמים לביטחון מדינת ישראל" בכך שהם בודקים את תעודות הזיהוי של המבקשים לעבור מהכפרים בית פוריק ובית דג'ן הסמוכים לעיר שכם אל תוך העיר שכם גופא. זו תמצית המנגנון כולו. משום מה הפלסטינים לא מבינים למה הם צריכים לעמוד ולהמתין זמן רב עד שהחיילים מאחורי מחיצות הפרספקס ישעו לנוכחותם וישחררו את הקרוסלה כדי שיעברו בה אחד אחד, לאט לאט. אחרי זמן מה פלסטיני אחד מעז לקרוא בהיסוס מנומס, למוד ניסיון, "חייל…" אבל איש לא מתייחס.
היוצאים מספרים לנו שבתור לבדיקה ביציאה ממתינים עשרות. חצי שעה בממוצע. עזבנו ב-17:15.
מחסום בית פוריכּ
צפה בכל הדיווחים למקום זה-
מחסום בית פוריכּ
אחד משלושה המחסומים שסגרו על העיר שכם - בית פוריכ ממזרח, חווארה מדרום, בית איבא ממערב.
המחסום ממוקם בצומת הכבישים 557 (כביש אפרטהייד האסור בנסיעה לפלסטינים), המוביל להתנחלויות איתמר ואלון מורה ולכביש 5487.
המחסום הוקם ב-2001 להולכי רגל ולרכבים; שעות הפתיחה היו קצרות והמעבר היה אטי ובעייתי מאוד. לכאורה המחסום נועד לפקח על התנועה של תושבי בית פוריכּ ובית דג'ן, בהיותו הפתח היחידי אל מחוץ לכפריהם.
מאז מאי 2009 המחסום פועל 24 שעות ביממה, הנוכחות הצבאית מצומצמת, רכבים יכולים לעבור בו ללא בדיקות, למעט בדיקות אקראיות. (עודכן באפריל 2010)
-