בית פוריכ, יום א’ 7.12.08, אחה”צ
16:00
הולכי רגל נבדקים אבל לא כל הזמן. בודקים כלי רכב יוצאים ונכנסים. אבל לא כל הזמן.
עבודות שינוי: בטונאדות מוזזות מפה לשם, מסולקות, מובאות – ולסככה שעומדת לצאת מכלל שימוש,
כך נאמר לנו ממקורות שונים, הוסיפו קיר ודלת מרשת, שיהיה, נראה לעת מצוא.
בכל אופן היום עדיין צריכים הולכי רגל פתאום להמתין שתואיל הקרוסלה להיפתח,
וכשסוף סוף נפתחת, הם עוברים ללא בדיקה. לפלסטינים – עיד אל אדחא. לצבא הישראלי – חג השרירותיות.
כך או כך עדיין רק לתושבי בית פוריכ מותר לעבור כאן.
אנו עדים להורדת הדגל ממרום נפנופו וקשירתו למוט נמוך יותר.
ביציאה מחניון המוניו אל הדרך לתוך בית פוריכ כבר מתנוסס שער הברזל הצהוב שייסגר ערב ערב ב-9
וייפתח שוב בבוקר שלמחרת.
מחסום בית פוריכּ
צפה בכל הדיווחים למקום זה-
מחסום בית פוריכּ
אחד משלושה המחסומים שסגרו על העיר שכם - בית פוריכ ממזרח, חווארה מדרום, בית איבא ממערב.
המחסום ממוקם בצומת הכבישים 557 (כביש אפרטהייד האסור בנסיעה לפלסטינים), המוביל להתנחלויות איתמר ואלון מורה ולכביש 5487.
המחסום הוקם ב-2001 להולכי רגל ולרכבים; שעות הפתיחה היו קצרות והמעבר היה אטי ובעייתי מאוד. לכאורה המחסום נועד לפקח על התנועה של תושבי בית פוריכּ ובית דג'ן, בהיותו הפתח היחידי אל מחוץ לכפריהם.
מאז מאי 2009 המחסום פועל 24 שעות ביממה, הנוכחות הצבאית מצומצמת, רכבים יכולים לעבור בו ללא בדיקות, למעט בדיקות אקראיות. (עודכן באפריל 2010)
-