חזרה לדף חיפוש דוחות

דרום הר חברון - התעללות בחלשים ביותר

צופות ומדווחות: מוחמד ודפנה
25/07/2021
| בוקר

יום ראשון, מחסום מיתר עמוס ביותר.

נסענו בכביש 317 למכתל אום סאלם וביקרנו את משפחתו של עמאר, שחייה לבדה, הורים ו-4 ילדים קטנים, במערה, לאחר שנלקחו מהם 2 אוהלים !!! שבהם חיו, עם הכבשים, שמהם הם מתפרנסים. העליבות של תנאי החיים שלהם, ביוזמת המדינה, קורעת את הלב….

משם נסענו לעאמר אלאובלי בואדי ראד’ים.  בתמונה המצורפת רואים שטח מגודר עם מוטות בשטח שלו, עם שתילי גפנים. זהו השטח של עאמר, אך הגידור והשתילה הם של המתנחל ישראל, שחי על הגבעה ליד, מאחז  לא חוקי, כמובן….

המשכנו לאבו סאפי, גם בואדי ראד’ים, הוא לא היה, אך אישתו סיפרה שמתנחלים הגיעו לשטח שלהם בבוקר, במעלה הגבעה, ועזבו בלי להזיק….

אלה עוד, מחיי הפלסטינים, תחת שלטון צבאי…

  • דרום הר חברון

    צפה בכל הדיווחים למקום זה

    •  

      יטא היא עיר המחוז של דרום הר חברון.
      היא נמצאת באזור סְפר בין האזור הפורה של חברון וסביבתה לבין המדבר של הרי חברון. היא מונה כ-64 אלף תושבים. הכפרים מסביבה מכונים מסאפר יטא (כפרי הבת של יטא). תושביהם מתקיימים מצאן וחקלאות. החקלאות מתאפשרת רק בחלקות קטנות, בעיקר סמוך לערוצי נחלים. רוב האזור סלעי וטרשי.

      מראשית שנות השמונים הוקמו על האדמה החקלאית בדרום הר חברון, אשר עובדה בידי הפלסטינים, מספר התנחלויות ומאחזים: כרמל, מעון, סוסיה, מצדות יהודה, עתניאל ועוד היד נטויה. מאז הוקמו ההתנחלויות ושטחיהם החקלאיים צומצו, סובלים התושבים בדרום הר חברון מהתנכלויות מצד המתנחלים, ובמקביל נמשכים נסיונות גירוש והריסות בתים במקביל למניעת מים וחשמל. הצבא והמשטרה נמנעים מלהתערב בדרך כלל באירועים אלימים ואינם ממצים חקירה הנדרשת לאכיפת החוק על המתנחלים הפורעים. ההתנכלויות בדרום הר חברון כוללות תקיפה ונסיון לשרוף אוהלי מגורים, שיסוי בכלבים, פגיעה בעדרים ומניעת גישה לשדות מרעה.

      המחסומים בדרום הר חברון מרוכזים בכבישים המרכזיים 317 ו -60. ברובם לא ניכרת נוכחות צבאית, אך מערך מבוזר של מגדלי שמירה מאוישים מנטר את הכפרים הפלסטיניים ואת דרכי הגישה להתנחלויות. חסימות מסוגים שונים  מוצבות בהתאם לצורכי המתנחלים והצבא. מדובר בעיקר בצומת זיף, מעבר דורא-אלפוואר וצומת הכבשים בכניסה הדרומית לחברון.

      קרא עוד>>

      עודכן אפריל 2021, מיכל צ'


      שעב אל-בוטום - מתחם המגורים של משפחת נג'אר
      Michal Tsadik
      Jun-21-2026
      שעב אל-בוטום - מתחם המגורים של משפחת נג'אר
  • מחסום / מעבר מיתר (סנסנה)

    צפה בכל הדיווחים למקום זה
    • המחסום ממוקם על הקו הירוק ומשמש כמעבר גבול בין ישראל לגדה המערבית ומנוהל על ידי מנהלת המעברים במשרד הביטחון. מכיל מתחם סחורות (אגרגטים), מחסום רכב (מיועד לנושאי תעודת זהות כחולה, לאזרחים זרים או דיפלומטים וארגונים בינלאומיים). מעבר פלסטינים אסור, למעט בעלי היתרי כניסה לישראל, המורשים לעבור ברגל בלבד. יש בו מת"ק, יחידת מכס, פיקוח חי וצומח, משטרת עיירות.

      • בשנה האחרונה לא רחוק מהמעבר יש פרצה בגדר גדולה וידועה לכול. לא נראה שיש אינטרס לחסום. נוצרת כלכלת דוכנים וחנייה. 

       עודכן אפריל 2021, מיכל צ'

      שעב אל-בוטום - מתחם המגורים של משפחת נג'אר
      Michal Tsadik
      Jun-21-2026
      שעב אל-בוטום - מתחם המגורים של משפחת נג'אר
לתרומה