חזרה לדף חיפוש דוחות

חבלה, עזון עתמה, יום ב’ 18.6.12, בוקר

מקום או מחסום: חבלה עזון-עתמה
צופות ומדווחות: ניבה ד. רוני ש. (מדווחת)
18/06/2012
| בוקר

05:55 עזון עתמה

תור ארוך מאד של פועלים. איננו רואות ממש את סוף התור אך מעריכות שלפחות כ 100 ממתינים.

כאשר הקרוסלה נפתחת עוברים כל פעם בריצה 12 אנשים כדי לחכות ליד ביתן בדיקת התעודות. היום הבדיקה מהירה מאד (כ 3 דקות לכל הקבוצה) כי שני המחשבים עובדים.

הליך המעבר מוזר (יתכן שכבר תואר בעבר):

הפועלים מגיעים, משאירים מחוץ לשער תיקים, צידניות וכלי עבודה ומצטרפים לתור. אחרי שעברו את הקרוסלה ונבדקו תעודותיהם, עליהם לבקש מהחייל לפתוח שוב את השער הנעול, לצאת החוצה, למצא את התיק או הצידנית שהשאירו בחוץ ולהכנס שוב דרך השער. עכשו עליהם לגשת עם חפציהם לשולחן שעומד בתוך שטח השער, להבדק ע'י המ.צ. שעומדים שם ורק אז לצאת משטח השער ולקוות שההסעה שלהם לא עזבה כבר.

נהג ההסעה של פועלי המחצבה מבין את הבעיה של הפועלים המפחדים שלא יעברו בזמן ויאחרו את ההסעה שלהם, הם מגיעים למחסום כבר בשעה 04:00 .

06:22 התור התקצר אך עדין כל הזמן מגיעים פועלים חדשים. קבלן שמעסיק פועלים בהתנחלות אורנית בא, דיבר עם החיילים ושחרר פועלים שלו מחוץ לתור, דבר שעורר כעס.

פועל שבדקנו את זמן הגעתו 05:55 יצא ב 06:40 .

פלסטיני שזרועו חבושה ניסה זמן רב לשכנע את החיילים שיתנו לו לעבור בלי לחכות בתור אך לא הצליח לשכנע אותם ומסתבר שיתר העומדים בתור לא נתנו לו לעבור ללא תור.

שני מעוכבים יושבים כבר זמן רב בצד. לא יכולנו לברר למה.

06:55 כל הזמן מגיעים עוד פועלים אך התור בכל זאת יותר קצר. רכב של משמר הנבול מגיע ומוריד 3 בחורים הנשלחים גם הם לעמוד בצד. השוטר ממלא טפסים ומחתים אותם עליהם והם נשלחים לחכות עם המעוכבים האחרים.

07:15 כולם, כולל שוטרי משמר הגבול מחכים (לגודו?)  אנו עוזבות.

 

07:35 חבלה

כשאנו יורדות מהאוטו עובר פלסטיני מבוגר עם אשתו , כועס מאד. אומר שהמעבר איטי נורא, רק מחשב אחד עובד וזה בלתי נסבל.

בשער מחכים לעבור לתוך חבלה השומר הזקן עם עגלה וסוס ונהג העוסק בהובלות והסעות העובר לעיתים קרובות לשני הכיוונים במחסום. השומר אומר שהם מחכים כבר כמעט שעה, הנהג כועס מאד ומתוכח עם הממ.צדיקית הטוענת שצריך לשמור על צדק וביציאה מחבלה יש פועלים המחכים להגיע לעבודתם כבר מהשעה 05:00. היא מדברת איתו בשקט למרות שהוא כועס ומרים את קולו.

בנוסף לעובדה שרק מחשב אחד עובד, ושחם נורא, משום מה לא נותנים לפלסטינים לחכות ליד הקרוסלה הקרובה לביתן הבדיקה עובדה שגורמת לבזבוז זמן נוסף בין קבוצה לקבוצה. אנו מנסות לשכנע (בנימוס רב…) את החייל ואת הקצינה ליעל את המעבר אך רק אחרי זמן רב זה מתבצע . החיילים אדיבים והקצינה משתדלת לדבר עם הפלסטינים בערבית.

07:50 5 פועלים עוברים ב 3 דקות. שוב מגיעים שני אנשים שרוצים להכנס לחבלה ועליהם לחכות עד ששתי קבוצות של עוברים מהצד השני יעברו כדי שיהיה צדק….

08:15 התור קטן יותר ואנו עוזבות.

 

 

 

  • חבלה

    צפה בכל הדיווחים למקום זה
    • מחסום חבלה (1393)

      מחסום חבלה (1393) הוקם על אדמות תושבי קלקיליה, על הדרך הקצרה שחיברה במשך מאות שנים בין קלקיליה לעיירה הסמוכה חבלה. מכשול ההפרדה חוצה דרך זו פעמיים וניתק את תושבי קלקיליה מאדמותיהם שבמרחב התפר (בין הגדר לקו הירוק). מתחת לכביש 55 יש מעבר שמחבר בין קלקיליה לחבלה. מכשול חקלאי זה משמש את החקלאים ובעלי המשתלות הפועלים לאורך כביש 55 מהקו הירוק ועל שני צידי דרך הכורכר המובילה למחסום. מחסום חקלאי זה משמש את תושבי ערב א-רמאדין א-ג'נובי (המנותקים מהגדה המערבית), שעוברים דרכו לגדה המערבית ובחזרה לבתיהם. שעות הפתיחה של מחסום חקלאי זה (3 פעמים ביום) ארוכות מהרגיל, כשעה (לאחרונה קוצרו ל-45 דקות), ומתואמות עם שעות ההסעה של ילדי א-רמאדין הלומדים בגדה המערבית הכבושה.
      חבלה: השער בשלבי סגירה
      Nina Seba
      Aug-18-2025
      חבלה: השער בשלבי סגירה
  • עזון-עתמה

    צפה בכל הדיווחים למקום זה
    • כפר פלסטיני בן כ-1,800 תושבים. ההתנחלות שערי תקווה הוקמה על אדמותיו בצמוד אליו, וההתנחלות אורנית הוקמה על אדמותיו החקלאיות. עד 2013 עברה גדר ההפרדה בתוך הכפר ומחסום מאויש על ידי הצבא איפשר לתושבים לעבור מצד לצד. ב-2014 החלו להחליף את הגדר של מובלעת אלקנה בחומה אימתנית סביב הכפר עזון-עתמה ואדמותיו, שניתקה את התושבים מאדמות וחממות פרטיות רבות ליד אורנית וכפר קאסם. בחומה נפתח "שער אורנית 1474", שנפתח 3 פעמים ביום עבור החקלאים. בשנים 2016 -2018 הצבא סגר ופתח באופן שרירותי את השער מדי כמה חודשים, כשהוא מאלץ  את החקלאים לעבור, רובם ברגל, דרך שער כמעט לא נגיש הנמצא 3 ק"מ צפונה, בית אמין,1447 או בשער צפוני יותר ע  1419, מול נירית. משם עליהם לחזור כ-8 ק"מ לאדמותיהם שבדרום כדי לעבדן.... ב-2018 נפל דבר, וחקלאי עזון עתמה, שהחממות שלהם ממש מעבר לשער אורנית, התבשרו שהוא לא ייפתח יותר לעולם (מלבד בעונת המסיק). הסיבה: הצבא חושד/טוען שנגנבו ממנו צינורות ברזל שהיו בצדו המזרחי של השער. וכך הוטל עונש קולקטיבי על כל תושבי הכפר, הנאלצים לכתת רגליהם לשערים מרוחקים הנפתחים 2-3 פעמים ביום לפרקי זמן של 15 דקות.

      מעודכן ליוני 2021

       
      עזון: הכניסה הראשית לכפר עזון: חסומה כבר מספר שבועות
      Apr-11-2019
      עזון: הכניסה הראשית לכפר עזון: חסומה כבר מספר שבועות
לתרומה