חבלה, עזון עתמה
5:35 עזון עתמה – 5 ילדים מוכרי קפה מתרוצצים בשטח. עשרות פל
סטינים שסיימו את הבדיקה מחכים להסעות. 5 מדורות נדלקו לאורך הדרך ומסביבם מתחממים פלסטינים שמצפים להסעות לעבודה (בתמונה). שתי העמדות פתוחות והמעבר ללא עיכובים.
ניגש אלינו חייל ומודיע שאסור לצל כי זהו שטח צבאי. שואל מי אנו ואני מראה לו את התג של MW. הוא מבקש לדעת אם אנחנו חושבות שיש לבטל את המחסום. אנחנו לא נכנסות לוויכוח. באנו לראות איך הכל מתנהל.
06:00 אחד הפלסטינים שביקש לעבור את המחסום מוחזר לאחר שניירותיו נבדקו. הוא חוזר על עקבותיו ללא ויכוח.
בחוץ מחכה איש מאום אל פחם לשני פועלים. מתעניין מי אנו ומברך את הפעילות שלנו. אנו תוהות איך זה שאין תורים ארוכים כמו תמיד. אולי בגלל שהיום יום חמישי. אולי הסיבה אחרת.
06:25 חבלה – עשרות פלסטינים ממתינים למעבר מצד הכפר.
06:30 חיילים וחיילות מ"צ מתארגנים והמחסום נפתח בזמן (תמונה). חמישייה ראשונה נכנסת דרך הקרוסלה לעמדת הבידוק. המעבר זריז. אחריה נכנסות חמישיות נוספות של פלסטינים. העוברים מחייכים ומברכים אותנו בבוקר טוב.
06:45 עוברות גם מכונית ועגלה. אחד מהיוצאים אומר לנו : "אחלה חיילים" (!) מסתבר שכאשר רוצים הבדיקות והמעבר במחסום יכולים להיות באדיבות ובלי השפלות מיותרות.
06:50 כל מי שמגיע נכנס לעמדת הבידוק ויוצא מייד. גם בחבלה המעבר זריז, אין תורים ארוכים ואנו תוהות האם זה מקרי.
חבלה
צפה בכל הדיווחים למקום זה-
מחסום חבלה (1393)
מחסום חבלה (1393) הוקם על אדמות תושבי קלקיליה, על הדרך הקצרה שחיברה במשך מאות שנים בין קלקיליה לעיירה הסמוכה חבלה. מכשול ההפרדה חוצה דרך זו פעמיים וניתק את תושבי קלקיליה מאדמותיהם שבמרחב התפר (בין הגדר לקו הירוק). מתחת לכביש 55 יש מעבר שמחבר בין קלקיליה לחבלה. מכשול חקלאי זה משמש את החקלאים ובעלי המשתלות הפועלים לאורך כביש 55 מהקו הירוק ועל שני צידי דרך הכורכר המובילה למחסום. מחסום חקלאי זה משמש את תושבי ערב א-רמאדין א-ג'נובי (המנותקים מהגדה המערבית), שעוברים דרכו לגדה המערבית ובחזרה לבתיהם. שעות הפתיחה של מחסום חקלאי זה (3 פעמים ביום) ארוכות מהרגיל, כשעה (לאחרונה קוצרו ל-45 דקות), ומתואמות עם שעות ההסעה של ילדי א-רמאדין הלומדים בגדה המערבית הכבושה.
Nina SebaAug-18-2025חבלה: השער בשלבי סגירה
-
עזון-עתמה
צפה בכל הדיווחים למקום זה-
כפר פלסטיני בן כ-1,800 תושבים. ההתנחלות שערי תקווה הוקמה על אדמותיו בצמוד אליו, וההתנחלות אורנית הוקמה על אדמותיו החקלאיות. עד 2013 עברה גדר ההפרדה בתוך הכפר ומחסום מאויש על ידי הצבא איפשר לתושבים לעבור מצד לצד. ב-2014 החלו להחליף את הגדר של מובלעת אלקנה בחומה אימתנית סביב הכפר עזון-עתמה ואדמותיו, שניתקה את התושבים מאדמות וחממות פרטיות רבות ליד אורנית וכפר קאסם. בחומה נפתח "שער אורנית 1474", שנפתח 3 פעמים ביום עבור החקלאים. בשנים 2016 -2018 הצבא סגר ופתח באופן שרירותי את השער מדי כמה חודשים, כשהוא מאלץ את החקלאים לעבור, רובם ברגל, דרך שער כמעט לא נגיש הנמצא 3 ק"מ צפונה, בית אמין,1447 או בשער צפוני יותר ע 1419, מול נירית. משם עליהם לחזור כ-8 ק"מ לאדמותיהם שבדרום כדי לעבדן.... ב-2018 נפל דבר, וחקלאי עזון עתמה, שהחממות שלהם ממש מעבר לשער אורנית, התבשרו שהוא לא ייפתח יותר לעולם (מלבד בעונת המסיק). הסיבה: הצבא חושד/טוען שנגנבו ממנו צינורות ברזל שהיו בצדו המזרחי של השער. וכך הוטל עונש קולקטיבי על כל תושבי הכפר, הנאלצים לכתת רגליהם לשערים מרוחקים הנפתחים 2-3 פעמים ביום לפרקי זמן של 15 דקות.
מעודכן ליוני 2021
Apr-11-2019עזון: הכניסה הראשית לכפר עזון: חסומה כבר מספר שבועות
-