עזון עתמה, יום ה’ 29.7.10, בוקר
עזון עתמה
06:20 – נכנסנו לכביש המוביל לשער החקלאי. השער נעול ובמגדל אין איש. גם לא חייל ישן. יתכן והוא יפתח לקראת עונת המסיק.
במחסום של עזון עתמה סמל ה"מתקתק" את המעבר ביעילות רבה. בעוד שני פועלים נבדקים על ידי המ"צ שבתוך הבוטקה שניים אחרים כבר נקראים להמתין בקצה השביל וכך שרוול הממתינים מתרוקן ביתר מהירות.
היות ונבנתה קרוסלה בקצה השרוול שוב אין אפשרות לעבור דרכו לתוך הכפר. הסמל מזמין את החוזרים להראות לו את התעודות (בעוד הוא מכוון את התנועה) ומאפשר להם לעבור לבדם בדלת הרשת.
כפי שאמרנו לא אחת – כשיש רצון טוב גם מחסום גרוע יכול להשתפר – עד שיוסר לגמרי.
[אחד הפועלים ספר לנו על בתו שסיימה את התיכון בהצטיינות אזורית " מצטיינת מואזין" והוא מחפש עבורה מלגה לאוניברסיטה. היש למי שהיא רעיונות? הטלפון שלו אצל אסתי ו.]
עזון-עתמה
צפה בכל הדיווחים למקום זה-
כפר פלסטיני בן כ-1,800 תושבים. ההתנחלות שערי תקווה הוקמה על אדמותיו בצמוד אליו, וההתנחלות אורנית הוקמה על אדמותיו החקלאיות. עד 2013 עברה גדר ההפרדה בתוך הכפר ומחסום מאויש על ידי הצבא איפשר לתושבים לעבור מצד לצד. ב-2014 החלו להחליף את הגדר של מובלעת אלקנה בחומה אימתנית סביב הכפר עזון-עתמה ואדמותיו, שניתקה את התושבים מאדמות וחממות פרטיות רבות ליד אורנית וכפר קאסם. בחומה נפתח "שער אורנית 1474", שנפתח 3 פעמים ביום עבור החקלאים. בשנים 2016 -2018 הצבא סגר ופתח באופן שרירותי את השער מדי כמה חודשים, כשהוא מאלץ את החקלאים לעבור, רובם ברגל, דרך שער כמעט לא נגיש הנמצא 3 ק"מ צפונה, בית אמין,1447 או בשער צפוני יותר ע 1419, מול נירית. משם עליהם לחזור כ-8 ק"מ לאדמותיהם שבדרום כדי לעבדן.... ב-2018 נפל דבר, וחקלאי עזון עתמה, שהחממות שלהם ממש מעבר לשער אורנית, התבשרו שהוא לא ייפתח יותר לעולם (מלבד בעונת המסיק). הסיבה: הצבא חושד/טוען שנגנבו ממנו צינורות ברזל שהיו בצדו המזרחי של השער. וכך הוטל עונש קולקטיבי על כל תושבי הכפר, הנאלצים לכתת רגליהם לשערים מרוחקים הנפתחים 2-3 פעמים ביום לפרקי זמן של 15 דקות.
מעודכן ליוני 2021
Apr-11-2019עזון: הכניסה הראשית לכפר עזון: חסומה כבר מספר שבועות
-