חזרה לדף חיפוש דוחות

ענאתא-שועפאט

צופות ומדווחות: שלומית ש., אורה א., ויקי ל.
14/01/2016
| אחה"צ

 

שועפאט
 
12.30   מגרש החניה היה מלא. בסביבתו לא נראו הולכי רגל. להפתעתנו, ליד הכניסה למחסום לא השתרך תור.  בביקורנו הקודם, עמדו בתור כ 40  נשים , שחלקן נשאו תינוקות בזרועותיהן  וגברים אחדים. המתנו קצת  ליד דלת  הכניסה שמעליה דלק אור ירוק שמאפשר להיכנס. לא הגיעו אנשים ולא נוצר תור. נכנסנו  פנימה. החייל  שמאחורי האשנב, חייך  והורה לנו לעבור. עברנו ויצאנו . בביקורנו הקודם,  המתין לנו ביציאה חייל חמוש שלקח את תעודותינו ועיכב אותנו. הפעם לא עוכבנו .
 
בחוץ שררה אווירה פסטורלית . לולא  הזבל הרב שנערם לאורך דרך היציאה, לא היינו מזהות את המקום. כנראה  שהוא השתנה בגלל  ההיתר שניתן לנוסעי האוטובוסים לעבור את המחסום בנסיעה באוטובוס.  בעבר הם היו חייבים לצאת מהאוטובוס, לעמוד בתור,  להיכנס פנימה, להיבדק ולצאת ברגל לצד השני , למקום שבו חיכה להם האוטובוס. עכשיו  הם רשאים לנסוע באוטובוס  לצד השני. לפעמים מורידים ובודקים שם נוסעים אחדים, אך הם חוזרים  לאוטובוס  כעבור זמן קצר.  ההיתר המשמעותי הזה ניתן  כנראה בעקבות פנייתה של חברתנו חנה.
 
  13.00 נסענו לכניסה לעיסאוויה . התנועה זרמה. לא היו חיילים במעבר. בצד, על גבעה, ישבו  שני שומרים.
   

 

__._,_.___

  • מחסום מחנה פליטים שועפאט / ענאתא-שועפאט (ירושלים)

    צפה בכל הדיווחים למקום זה
    •  

      כאן מוצב מחסום לכלי רכב ולהולכי רגל בשטח מוניציפאלי ירושלים המוצב על גדר ההפרדה בדרום-מערב מחנה הפליטים שועפאט. המחנה נמצא בשטחה המוניציפאלי של ירושלים אך הופרד ממנה על-ידי מכשול ההפרדה. המחסום מאויש על-ידי שוטרי מג"ב וחברות אבטחה פרטיות ופעיל 24 שעות ביממה. בדצמבר 2011 הורחבה התשתית של המחסום לכזו של טרמינל.המחסום משמש למעבר תושבי מחנה הפליטים שועפאט ושכונת ראס ח'מיס לירושלים. מחסום ראס ח'מיס ששימש גם הוא לצורך כך נסגר בחודש ספטמבר 2012. בנוסף מורשים לעבור במחסום תושבי שאר מזרח ירושלים ותושבי ענאתא המחזיקים בהיתרי כניסה לישראל. מעבר שאר הפלסטינים אסור.

      מחנה שועפאט, הוקם ב-1966 עבור פליטי הגדה מ-1948 ואוכלס אחרי מלחמת ששת הימים במפוני הרובע היהודי.כיום חיים בו כ-25,000 תושבים המחזיקים בתעודות זהות כחולות לצד כ-15,000 בעלי תעודות זהות פלסטיניות. רמת התשתיות והשירותים במקום ירודה, המחנה סובל מעוני, הזנחה וצפיפות יתר. כל בתיו מחוברים לתשתיות החשמל והמים הציבוריות, אך לא כולם מחוברים לרשת ביוב.השירותים במחנה מסופקים בידי אונר"א למעט שירותים שונים כמו מרפאות בריאות ומימון שירותי הסעות לתלמידים לבתי ספר בירושלים.

      .

      ענאתא: מאחז חדש קם דרומה לצומת
      Anat Tueg
      Jan-25-2026
      ענאתא: מאחז חדש קם דרומה לצומת
לתרומה