תרקומיא, יום ג’ 13.11.07, בוקר
מחסום תרקומיא
הגענו ב0500 בחושך מוחלט, זרימת הפועלים היתה איטית.
כ- 10 דקות מאוחר יותר החלה זרימה מהירה מאוד, תוך יוזמות מקומיות של זירוז הבדיקות.
די נדהמנו. איננו בטוחות שהדבר היה קשור לנוכחותנו במקום, אך בלי ספק זה עזר.
נתבקשנו על ידי הפלסטינים להגיע דווקא ביום ראשון, הם טוענים שביום זה המעבר קשה במיוחד. נשתדל.
בשש עלה האור, הפועלים כבר עברו רובם ובמהירות שיא.
נסענו לראות את הבינוי של המחסום החדש.
כמות הגדרות על השטח מדהימה ומפחידה. ניסינו להכנס מפה ומשם, ולא הצלחנו להבין את הארכיטקטורה. נראה שהמקום קרוב מאוד לאיכלוס,ואנו מודאגות מן הצפוי.
נסיוננו במחסום מיתר הדומה, רע.
בשיחה שערכתי עם דובר מחט יהודה, לדבריו המחסום יחל את פעולתו בחודש הקרוב ויופעל על ידי חברה אזרחית.
הוא טוען שסחורות כבר החלו להבדק במעבר, ומידי יום עוברות כ-140 משאיות.
אנו נשתדל לראות את האמור בעיניים.
מחסום / מעבר תרקומיא
צפה בכל הדיווחים למקום זה-
מחסום תרקומיא
הוא אחד המחסומים הגדולים בין ישראל לגדה המערבית למעבר אנשים וסחורות. הוא ממוקם בגדר ההפרדה קרוב לקו הירוק, על כביש 35 (המחבר את באר שבע לחברון), ומנוהל על ידי מינהלת המעברים במשרד הביטחון, כאשר הבידוק נעשה בידי חברות אבטחה אזרחיות. הוא משמש פלסטינים בעלי אישור עבודה בישראל ופתוח עבורם למעבר ברגל בלבד בכל ימות השבוע מ-3:45 עד 19:00 (ביום שישי עד 16:00). המחסום אמנם פתוח לכלי רכב בשני הכיוונים 24/7, אך פלסטינים מנועים מלעבור בו ברכב, אלא במקרים מיוחדים.במקום יש: שלוחה של משרד הרישוי של המינהל האזרחי, נקודת העברת בעלות, יחידת פיצו"ח (היחידה לפיקוח על הצומח והחי) של משרד החקלאות.
פעילות מחסוםWatch מגיעות למחסום תרקומיא ב-03:45, כדי לתעד את המעבר של כ-10,000 פלסטינים בעלי אישורי עבודה מכל אזור דרום הגדה. חלקם מגיעים באוטובוסים ממזרח-ירושלים המורשים לנסוע בישראל, אך גם כשהפועלים מצליחים לעבור ברגל, מעבר האוטובוסים לפעמים מתעכב. אחרים מגיעים לעבודתם מהמחסום במוניות לבנות גדולות. 20 ש"ח (סכום משמעותי עבורם) ייקחו אותם ליעדים קרובים.
עודכן - נובמבר 2019
Raya YeorJun-5-2024תרקומיא - מלבד המשאיות אין רכבים פרטיים בחניון
-