ירושלים
אבו-דיס, עזריה, ואדי נאר, הדרך למעלה אדומים,יום ראשון, 12.12.04 בוקר משקיפות: דליה ר., מרית ו. (מדווחת) בוקר ללא ארועים מבחינת המחסומים אבל -לנגד עינינו אבו-דיס הולכת ונחסמת הרמטית.6.30-9.15 6.30 אבו-דיס במלון חייל אחד ניצב בקומה העליונה ומצלם אותנו. הזדהינו. ברכת בוקר טוב.מתחילת הרחוב שקט בלתי רגיל. בפישפש – תיל חוסם את המנזר. אנשים בודדים וכמעט אין טרנזיטים. איש אינו מורשה לעבור. הכל מתוח כמו לפני סערה. 8.50 אבו-דיס דחפור חפר תעלה בדרך העולה מן הכפר ישר לפישפש. הדרך חסומה. תיל נוסף על המנזר.פקד א. – ללא תג שרוול, אדיב מאד – מנהל את העבודה. אבו-דיס נחצתה סופית. להבא יסעו לא-זעים. יחצו את המחסום בטרנזיטים גב-אל גב. גם התלמידים. צריך להיות שם כדי לחוות את תחושת האסון. 7.25 מחסום בדרך לירושלים אחרי מעלה אדומים 12 מוניות מחכות לבדיקה. מעטות נבדקות ממש. החזרת תעודות אחרי כ-10 דקות. 7.40 עזריה (לכיוון מעלה אדומים) 4 מכוניות מחכות. מעבר מהיר. בודדים בבדיקה. 7.50 ואדי נאר בתור 9 מכוניות. בדיקה אקראית. 2 מוניות המסיעות סטודנטים מעוכבות. הבדיקה הסתיימה תוך 10 דקות. אין הולכי רגל. 9.15 ראס-אל-עמוד מול המשטרה אין מעוכבים.
ירושלים
צפה בכל הדיווחים למקום זה-
ירושלים אינה רק הר הבית והעיר העתיקה, שהם לב ליבו של הסכסוך הישראלי-פלסטיני. בתום מלחמת ששת הימים, עם סיפוח מוניציפלי של רוב השטח שנכבש, שטחה זינק מ-6.8 קמ"ר ל-70 קמ"ר! ונכללו בה 28 כפרים סמוכים, שהיו קשורים בטבורם לאל- קודס במשך שנים רבות. תושבי הכפרים סיפקו סחורה חקלאית לשווקי העיר, נשענו על מוסדות השלטון והמשפט המרוכזים בה, למדו בה והגיעו אליה לטיפולים רפואיים, לקניות, לתפילות, ולחגים הדתיים.
עשרות שנים מאוחר יותר, התברר שישראל נגסה יותר משהיא יכולה לבלוע. הכפרים גדלו והתרחבו, הפכו לשכונות מרובות תושבים והיטו את המאזן הדמוגרפי של העיר.כ-100,000 פלסטינים עוברים מדי יום במחסומי ירושלים
קראו על המצב בעיר מאז הקמתו של ארגון מחסוםווטש ועד היום בדף המידע שלנו ירושלים | העיר האסורה.משמרות התצפית של מחסוםווטש מסיירות בשלוש גזרות מרכזיות של "עוטף ירושלים": מחסומי צפון ירושלים (כולל קלנדיה), מחסומי מרכז ירושלים (כולל מחנה פליטים שועאפט ומחסום הזיתים) ומחסומי דרום ירושלים (כולל בית לחם ומזרח גוש עציון). בעיר המזרחית עצמה אנו מסיירות בכמה אזורי מתיחות ובהם סילואן ושיח' ג'ראח ובמשך חודש הרמדאן גם בעיר העתיקה ובשעריה.
מאז מלחמת 7.10.24, אין כניסת פועלים פלסטינים לירושלים, העלייה להר הבית מוגבלת גם לתושבי העיר עצמה, והעיר העתיקה ריקה ממסחר ואדם.
מעודכן לינואר 2024

-