חזרה לדף חיפוש דוחות

ירושלים

מקום או מחסום: ירושלים
צופות ומדווחות: דליה ר.,מרית ט.
19/12/2004
| בוקר

אבו-דיס, מעלה אדומים, וודי נאר, א-זעים,יום ראשון, 19.12.04 בוקר משקיפות: דליה ר. מרית ט. (מדווחת) 6.30 – 9.30 אבו-דיס קיבלנו תיאור מדויק מפי מפקד איזור אבו-דיס על הסגירה ההרמטית של אבו-דיס ועל סידורי המעבר החדשים. במחסומים שביקרנו המעבר לא היה מהיר. מעט מעוכבים וגם הם לא לזמן רב.ברחובות הכל השתנה. טרנזיטים התקבצו ליד תחנת הדלק. צופרים בלתי פוסקים של ג’יפים של משמר הגבול. הנהגים סיפרו שהכל סגור והמעבר דרך א-זעים. הפישפש בפישפש אין מעבירים איש כולל תלמידים. בחצר המנזר רבים עומדים באפס מעשה. פגשנו את מפקד הגיזרה – רב-פקד א. שעשה כל מאמץ להסביר לנו את הסידורים החדשים, שלדעתו כולם לרווחת התושבים, ואפילו נעשו תוך הידברות עמם. מן הצד המזרחי של החומה שבה היה הפישפש, אוספים את הנוסעים המגיעים לתחתנת גב-אל-גב, בגבעה שמול א-זעים. כשהם עוברים את המחסום הם נמצאים באיזור ירושלים, ומשם המעבר, כמובן חופשי. בינתיים יש מעבר לתלמידים דרך המנזר. הציע שנבוא ב14.30 לראות. מחסום א-זעים הגענו לשם על פי הזמנתו של רפ”ק ג., על מנת לצפות בנקודת הביקורת והמעבר החדשה. הוא הצביע על הדרך ועל המעבר. מבקש לערוך פגישה בין חייליו לבין נשות מחסוםווטש. רוצה שחייליו יבינו את מטרותינו ויתיחסו אלינו בהתאם. גם לא חסך בשבחים לעבודתנו.נסענו לנקודת המעבר החדשה. דרך כורכר משובשת לחלוטין עד למרגלות א-טור. לפי הערכתי מי שרוצה לחצות את הרחוב המפריד בין שני חלקי אבן-דיס, צריך לנסוע כ-15 ק”מ, לחצות מחסום ואז גם להחליף מכונית. אבו-דיס הרחוב העולה מתחנת הדלק לפישפש נראה כמו באמצע פעולה צבאית. מכוניות משטרה ומג”ב, איסור נסיעה במעלה, אזרחים מסתובבים אובדי עצות. מאחורי שערי החצרות המזרחיות, מצטופפים רבים שהיו מבקשים לעבור. מחסום הכביש העולה מיריחו לפני מעלה אדומים כרגיל כ-20 מוניות ומשאית אחת עומדים בתור. הבדיקה איטית, החילים אינם נחפזים.בכל עת כ-3 מכוניות מעוכבות. בדיקת התעודות 10-30 דקות. מחסום עזריה כמעט אוין מכוניות ממתינות. 2 טרנזיטים מעוכבים. ואדי נארמכיוון בית-לחם ממתינות כ-21 מכוניות. זמן מעבר יותר מ-10 דקות. בכיוון דרום החייל ממתין עד שיתקבצו 4 מכוניות ואז מעביר אותן. טרנזיט אחד מעוכב ומשוחרר בנוכחותנו אחרי 10 דקות.

  • ירושלים

    צפה בכל הדיווחים למקום זה
    • ירושלים אינה רק הר הבית והעיר העתיקה, שהם לב ליבו של הסכסוך הישראלי-פלסטיני. בתום מלחמת ששת הימים, עם סיפוח מוניציפלי של רוב השטח שנכבש, שטחה זינק מ-6.8 קמ"ר ל-70 קמ"ר! ונכללו בה 28 כפרים סמוכים, שהיו קשורים בטבורם לאל- קודס במשך שנים רבות. תושבי הכפרים סיפקו סחורה חקלאית לשווקי העיר, נשענו על מוסדות השלטון והמשפט המרוכזים בה, למדו בה והגיעו אליה לטיפולים רפואיים, לקניות, לתפילות, ולחגים הדתיים.
      עשרות שנים מאוחר יותר, התברר שישראל נגסה יותר משהיא יכולה לבלוע. הכפרים גדלו והתרחבו, הפכו לשכונות מרובות תושבים והיטו את המאזן הדמוגרפי של העיר.כ-100,000 פלסטינים עוברים מדי יום במחסומי ירושלים 
      קראו על המצב בעיר מאז הקמתו של ארגון מחסוםווטש ועד היום בדף המידע שלנו ירושלים | העיר האסורה​.

      משמרות התצפית של מחסוםווטש מסיירות בשלוש גזרות מרכזיות של "עוטף ירושלים": מחסומי צפון ירושלים (כולל קלנדיה), מחסומי מרכז ירושלים (כולל מחנה פליטים שועאפט ומחסום הזיתים) ומחסומי דרום ירושלים (כולל בית לחם ומזרח גוש עציון). בעיר המזרחית עצמה אנו מסיירות בכמה אזורי מתיחות ובהם סילואן ושיח' ג'ראח ובמשך חודש הרמדאן גם בעיר העתיקה ובשעריה.
      מאז מלחמת 7.10.24, אין כניסת פועלים פלסטינים לירושלים, העלייה להר הבית מוגבלת גם לתושבי העיר עצמה, והעיר העתיקה ריקה ממסחר ואדם. 
      מעודכן לינואר 2024


      תמונה ללא תיאור

לתרומה